Nio månader ♥

Vart tog tiden vägen? Har suttit och överfört bilder från min gamla telefon och hittade såå många fina på vår lilla skatt, bland annat denna ovan, här är hon en månad och två dagar gammal. Nu är hon redan nio månader och en vecka på lördag. Blir alldeles tårögd och sentimental av att titta på alla bilder, älskade ängeln, du kommer aldrig förstå hur mycket din mamma älskar dig! Du är mitt allt ♥ Du växer så fort, mamma hänger inte med alls.
 
Inser också att jag inte hunnit med någon månadsuppdatering så här kommer den:
 
Galet mycket har hänt den senaste månaden, kolla in åtta månader inlägget här!
 
Sjukt att hon nu har varit lika länge ute i vida världen som hon va där inne i magen ♥ Älsklingen frågade mig häromdagen vilket som känns som det gått snabbast..behöver jag svara!?
 
Krypa är verkligen ingen match längre och inte så spännande heller längre, nu ska man stå, hon står och reser sig upp mot ALLT. Hon står riktigt stadigt men måste hålla i sig för att hålla balansen än så länge. Hon står gärna och håller i sig med en hand och vinkar med den andra. Hon kan även hålla i sig med en hand och böja sig ner för att plocka upp en leksak, gärna en hård som man kan slå hårt i glasbordet, vi får se hur länge det är helt!
 
Som ni kan läsa i tidigare inlägg har hon också tagit sina första stapplande steg med gåvagnen!!
 
Lilla ängeln har i och med sitt nya sätt att upptäcka världen på fått sina första blåmärken, på benen och en vild gissning är att dom bara kommer att bli fler ;)
 
Första tanden ploppade upp på självaste nio månaders-dagen, vi har inte märkt av den nå vidare mer än att hon varit lite lös i magen (som jag nu läst mig till är vanligt när tänderna är på g). Hon har varit liiite, lite gnälligare än vanligt och kanske lite tröttare men annars här hon samma glada lilla skrutt som hon alltid varit.
 
Vinka är jätte, jätteroligt och det gör vi gärna till allt och alla! Pappa försöker lära in "give me five" vilket också är kul men inget vi riktigt greppat än!
 
På växtkruvan har jag svårt att säga om det har hänt så mycket (nästa tid för vägning och mätning har vi 16/12)
Kan tro att hon dragit i väg någon centimeter kanske. Stl.74 på kläder sitter kanon men många kläder i stl.68 fungerar gott och väl fortfarande.
 
Hon sover fortfarande allt som oftast hela nätterna igenom, vaknar till runt 5-6-tiden men somnar om när man fått mysa en stund i mamma och pappas säng. Sen sover hon gärna länge! Vi har visst blivit två morgontröttisar jag och min dotter ^^
Dock har vi på grund av renoveringen och att det har varit väldigt kallt i huset flyttat över ängelns säng till vårt sovrum där vi har ett extra el-element..så nu sover vi alla varmt och gott!
 
Matfronten är helt problemfri, hon har god aptit och äter allt vi bjuder på! Hon äter nu vår mat, fast i småbitar och såklart utan salt! Smidigt och enkelt!
 
Hmm jaa det var väl allt jag kunde komma på för denna månad! Vad tror ni det kommer stå vid nästa månadsuppdatering? Så fort som de här nio måanderna har gått så känns det som jag snart kommer att skriva att lilla ängeln springer, kan göra kullerbyttor och vissla..haha! ;)
 
1 kommentar
Tove

Du har fått en award av mig på min blogg! In & läs:-) kram!