Åtta månader ♥

Idag är det åtta månader sen lillan kom till jorden! Det är helt ofattbart vad tiden gå fort, det känns som det var igår samtidigt som jag redan har glömt hur livet var innnan hon kom. Min dotter är utan tvekan det absolut bästa som har hänt mig, när hon kom var den lyckligaste stunden i mitt liv ♥
 
Mycket ha hänt sen den där Februarinatten..
 
Ängeln tar sig nu fram på golvet utan problem, hon ålar och hasar mer än vad hon kryper men fort går det, att ta sig fram till hundarnas vattenskål är det roligtaste som finns.
 
Hon häver sig upp mot saker men kan ännu inte resa sig upp!
 
Hon sitter stadigt och just i skrivande stund gick hon från krypställning till sittande helt själv, det va nog första gången!! =)
 
Inga tänder på gång vad vi kan se, vi har ju trott länge att det varit på gång men icke!
Alla ploppar väl upp på en och samma gång sen förstårs..
 
Vi har slutat med amning. Lilla ängeln äter utan några som helst problem och äälskar nappflaskan och välling som hon blir serverad på kvällskvisten.
 
Hon sover i eget rum, hon somnar oftast själv med nappflaskan och gärna till en godnattsaga.
 
Hon tar napp nu!
 
Hon förstår orden lampa, tåget och hunden men använder sig själv fortfarande bara av typ  "da da da", "gaga" och "ma ma ma" ...gärna jättehögt..
 
Hon har utvecklats till en mycket bestämd liten dam och protesterar högljut när det inte passar henne. Men hon har nära till skratt (som för det mesta övergår till glädjeskrik) och ler nästan jämt, hon gråter väldigt sällan.
 
Hon använder stl 68 på de flesta kläder, stl.4 på blöjor. Den 29:de är det dags för vägning och mätning, det sa bli såå spännande, det har nog hänt en hel del!!
 
Som ni förstår är den här uppdateringen mest till för mig själv, kommer vara så roligt att gå tillbaka och läsa det här sen! =)
 
Nu ska jag njuta av min alldeles underbara älskade åtta-månaders-bebis, kan inte tänka mig ett bättre sätt att spendera dagarna än med min lilla ängel..för mig är hon ren och skär lycka ♥
 
 
 
2 kommentarer
Lize-Lotte

Grattis till din fina åttamånaders ängel! Du klär henne alltid så fint, jättegulligt. Kram till er :-)

Elina

Vilken sötnos du har :)