Ny vecka, nytt kaos!

Jag behöver verkligen fler timmar per dygn, fler dagar på en vecka, minst en klonad kopia av mig själv och typ 300 ton överskottsenergi ibland, som typ den här veckan. Känns verkligen som jag har häcken full men än då kan jag inte riktigt låta bli att peta in lite extra saker jag bara måste hinna med, varför gör jag ens så? Jag gillar ju att ha ganska mycket om mig och kring mig, det är så jag.. Men varför måste jag alltid dra det till sin spets så det blir (som i mina kökslådor) K A O S ? Mina nära och kära kallar mig tidaoptimist.. kan det här möjligtvis hänga ihop? Haha jag kanske lär mig en vacker dag!

Min älskade mamma är på semester vilket betyder att jag har största delen av alla pass i stallet den här veckan, morgon som kväll, tack gode Gud för att världens bästa Hanna löser några dagar åt mig iallfall. Utöver det är det jobb, barn, hundar och hem som ska ha sitt. Och allt det där övrig som jag tänker mig att hinna med också.

Helgen gick lika läskigt fort som vanligt, jag tokdäckade redan innan 21 i fredags och så var de söndag typ. Vad hann vi där i mellan?
Jo men vi hann faktiskt med en hel del, lördagen blev det stallet hela dagen och på eftermiddag kom lillasyster med familj på besök. Söndags bestod av massor bestyr här hemma och på eftermiddagen kom Evelyn och barnen över och lekte och fikade. Söndagkvällen vigde vi åt att förbereda så mycket som möjligt inför veckan vilket känns skönt. Så vi hade en riktigt härlig helg även om den gick onödigt snabbt.

Nu är det redan tisdag och veckan har väl hittills flutit på utan större bekymmer, haha! Just nu sitter jag och väntar på tjejerna som har sin start på dansen idag, som dom har längtat. 

Andreas är och grattar sin farmor som fyller år idag, så synd när allting krockar men så är det väl jämt. 

Nu håller vi tummarna att resten av veckan går smidigt men lite kaos får man alltid räkna med! 

Ha en fin vecka raringar och glöm inte att klicka på hjärtat ♡ under inlägget om ni gillar att följa med i våran vardag!

Tjingeling! 

0 kommentarer