Nej men hej!

Hej hej bloggen

När man minst anar faller lusten att skriva av sig lite på, ja plötsligt händer det helt enkelt!

Midsommarhelgen har nu passerat, hur galet är inte det? Jag tyckte det nyss var typ februari och kallt ute.. nu är vi mitt uppe i sommaren.

Vi har haft en väldigt lugn och skön helg och vi har gjort lite vad vi har känt för, superskönt! 

Midsommarafton startade vi upp i sakta mak här hemma. Vädret var så där så vi spenderade förmiddagen inomhus och band lite kransar.

Kvällen tillbringade vi tillsammans med min syster hemma hos dom i Nyköping. Vi åt god mat och lekte lite lekar. En riktigt lugn och härlig kväll i gott sällskap, vad mer kan man begära?





Igår fick vi ett riktigt infall och åkte till Norrköping för att köpa ett nytt växthus. Vi har nämligen oldat lite i vårat lilla växthus på altanen och verkligen lyckats så pass bra i år att vi vuxit ur det, plantorna fick helt enkelt inte plats längre. 
Vi drömmer ju om ett stort och härligt växthus, ett riktigt växthus! Men just nu känner vi inte riktigt att vi har råd med det så vi får nöja oss med en budgetvariant. Vi hittade ett lite större på jula för 499:- som vi slog till på. Och med lite piff så blev det faktikst långt över förväntan. Jag är verkligen supernöjd med mitt lilla budgetväxthus!!




Så vi fixade och donade med växthuset enda fram tills det var dags att heja på Sverige i fotbolls-VM. Matchen slutade med en tråkig förlust så vi tackade för oss och tog kväll i stället. 

Idag började vi dagen i stallet och hjälpte min syster med flytten av Pagani. Han flyttar nämligen till Nyköping för en tid nu där han ska få ordentlig med både motion och uppmärksamhet. Det känns såklart lite vemodigt men jag vet att han verkligen kommer att få det kanon där med någon som verkligen har tid för honom och hans behov.

Resten av dagen har vi pysslat i trädgården, vi har fått massor gjort! Jag hann dessutom koka lite rabarbersaft. Som jag älskar när man kan ta till vara på det som växer i trädgården, det är så underbart. Nu längtar jag efter att det ska börja hända saker i växthuset så vi kan få äta av våra alldeles egna grönsaker också. 

Nej nu ska jag ta och slå igen dom här grönbruna för idag så jag är pigg och utvilad för en ny arbetsvecka med start imorgon! 

Hoppas ni har haft en underbar midsommar allihopa!! 

Kärlek till er ♡

0 kommentarer