Va mer kan hända?

Jaha då har helgen passerat och en vecka vab lika så. I fredags var tjejerna lite piggare faktikst så vi orkade med några timmar ute i det fina vädret under eftermiddagen. Så skönt efter alla dessa dagar inne.




I fredags kväll fick vi sällskap av Niclas, vi grillade och spelade kort. Så underbart med dessa sommarkvällar, vi satt ute till efter klockan ett och då kändes det fortfarande rätt behagligt ute även om jag satt inlindad i en filt ;)

Lördagen startade med tråkigt regn. Tjejerna sov länge och när vi väckte dem såg vi till vår förskräckelse att Miras läpp var helt uppsvullen 

Som om det inte vore nog med att hon hade en allergisk reaktion precis innan midsommar och den här veckan ögoninflammation och öroninflammation.. stackars mitt lilla hjärta. Efter en isglass gick svullnaden ner en aning och vi kunde se vad vi tror va ett litet typ myggbettpå läppen. 

Lördagen fick på så vis bli rätt lugn. Andreas hade fullt upp med projekt här hemma så jag och tjejerna passade på att smita iväg lite för att få se något annat än husets fyra väggar som vi glott oss trötta på den här veckan. Vi plockade upp Niclas och tog en liten tur till "Mitt skafferi " i Högsjö för att spana in deras glassbuffe.
  Vet inte vem som var lyckligast, Niclas eller barnen, haha! 



Efter det blev det hem och tagga för fotbollen. Andreas åkte in till stan för att hänga lite med grabbarna så jag och tjejerna fick heja själva.

Under matchen hann stackars, stackars lilla Mira bli getingstucken...är det ens möjligt att ha mer otur än va hon har.. vad mer ska hända liksom? Nu får det vara nog, Mitt mammahjärta går ju sönder..

När vi kollat klart och deppat lite över förlusten så käkade vi pizza och bäddade därefter ner oss i sängen och kollade film.
Jag är så glad att jag har mina fina tjejer, vad hade jag gjort utan dom. Alltid förr har jag känt mig så ensam när Andreas är iväg på annat och jag varit själv hemma. Jag älskar ju att alltid ha sällskap och uppskattar väldigt sällan att vara helt själv.  Men nu för tiden har jag ju det bästa sällskapet man kan tänka sig. Och det är ju så roligt nu när tjejerna är lite större, när vi tillsammans kan välja en film och sitta och småprata lite om den. Jag är så rik som har två så fina tjejer ♡

I morse tog vi allihopa en rejäl sovmorgon och resten av dagen har vi spenderat ute. Vi har njutit så av det underbara vädret. Idag åkte till och med den "kalla poolen" fram och jag hoppas vi kommer spendera många timmar i den under semestern. Tänk att det bara är FEM dagar kvar till semester nu...som jag längtar. Men just nu längtar jag också lite efter att få jobba några dagar efter alla dessa dagar hemma.

Så nu tar jag kväll och laddar för en ny arbetsvecka, den sista innan semestern!!

Tjing!

0 kommentarer