Andra advent ♡


Andra advent har strax passerat, det känns som dom kommande veckor nu innan jul kommer försvinna i ett ögonblick. Hur ska man hinna med allt man vill innan?

I fredags var jag och tjejerna lediga och passade på att fira min äslakde mamma på hennes födelsedag 

Vi hade en så otroligt mysig dag tillsammans. Vi åkte till Norrköping där vi mötte upp syster och älslade lilla Adrian för lite shopping och kvalitetstid tillsammans. Jag hann fixa klart i princip alla julklappar och det känns så obeskrivligt bra, jag är så lättad. 
  Det blir väldigt avskalat med julklappar för oss i år men det viktiga är ju faktiskt att få vara tillsammans på julen och det värderar jag högre än något annat.

Vi åt en mysig lunch tillsammans innan vi nöjda och belåtna rörde oss hemåt.

På kvällen delade jag och mammsen på en flaska vin för att fira.
   Jag och Niclas har ju experimenterat lite och gjort eget vin och det röda vinet måste jag verkligen säga att jag är riktigt nöjd med, för att vara första gången vi testade dessutom.

Lördagen spenderade vi hela familjen på Kolmården och deras otroligt mysiga sagojul, hat ni inte varit där så kan jag verkligen rekommendera att åka dit, dom har verkligen fått till en så mysigt julstämning i hela parken. Vi besökte Trollskogen och kollade på teater och fick titta in i tomtarnas verkstad. Tjejerna var så nöjda med dagen och dom skötte sig så otroligt bra så vi skämde bort dom med varsitt hemligt paket innan vi åkte hem, gissa om dom var lyckliga
 




Idag var vi uppe tidigt, söndagar betyder stallet för oss allihopa, så himla mysigt att ha dessa dagar tillsammans där ute. Vi äter frukost i stallet, mockar och fixar allihopa.
Idag blev det en ordentlig ridtur för båda tjejerna innan vi fick skynda hem för att kasta oss i duschen.

Vid lunch bjöds det på årets första julbord tillsammans med min familj på en restaurang i stan och efter det blev det fika hemma hos mamma och pappa

Ja det har varit en minst sagt fullspäckad helg men den har varit såå mysig och jag känner verkligen att energin är påfylld inför kommande vecka som verkar bli minst lika fullspäckad. 

Nu är det hög tid att säga tack och godnatt!
Hoppas att ni har haft en fin andra advent.


0 kommentarer