11 månader ♥

 
 
 
Oj va galet dåligt uppdaterat det var på den här fronten, det har minst sagt varit fullt upp här hemma! Förutom renoveringen och alla andra bestyr här hemma är jag just nu i farten med ett nytt projekt i mitt liv, inget jag tänker gå in något vidare på i dagsläget, men det tar helt enkelt en hel del tid :) Försöker ju njuta så gott det bara går av att vara hemma med min alldeles egna lilla ängel.  ♥
 
Jag har ju inte ens skrivit om lilla ängelns elva månaders uppdatering, det får komma här helt enkelt! Hon blev elva månader den 16 januari så jag ska tänka tillbaka lite på slutet på av december och början på januari månad i denna uppdatering så jag inte är inne och nallar på nästa uppdatering redan nu. ;)
 
Från två tänder har vi nu avancerat upp till hela fem små gaddar den senaste månaden. När det blev ett par stycken samtidigt som ville upp hade skruttan det lite jobbigt, några feberslängar och lite lättretligt humör. Vi anar några fler på gång i överkäken. Hon har nu två i underkäken och tre i överkäken och är redan en hejare på att bitas ^^
 
Hon kan stå själv utan problem och resa sig upp till stående utan stöd, men gå törs vi inte än!
Får man hålla i någons händer eller i gåvagnen så kan vi knata på utan minsta problem.
 
Aptiten är fortfarande lika bra, hon verkar gilla typ allt! :)
 
Hon har om möjligt blivit mer bestämd i vad hon vill och säger ifrån om det är något som inte gillas, då helst genom att kasta sig bakåt.
 
Peka är fortfarande på tapeten, vi pekar på ALLT! Nu har hon även lagt till med 
-Dä o dä
vart efter hon pekar.
Hon vet var klockan är, vart lampan är och vart hundarna är. Hon kan till och med skilja på hundarna när man frågar om vem Dixie eller Ticko är. :)
Hundarna äälskar hon verkligen, Ticko får alltid (till hans stora förtjusning) vara med och smaka på maten hon äter, om inte från skeden eller handen så direkt från henne mun och oj va vi tycker att det är roligt fast mamma säger ajaj!  Dixie däremot är superkul att jaga, inte fullt lika uppskattat av Dixie dock.
 
Pratar gör hon gärna och mycket men än så länge bara ord på sitt eget språk som vi inte alls begriper!
 
Sover gott gör hon hela nätterna i sin säng, hon kan fortfarande ha lite svårt att komma till ro på kvällen, men kvällsrutinerna har blivit så galet mycket bättre, Nu sover hon allt som oftast kl,19.30  efter en flaska välling!
 
Det var iallafall lite om vad som har hänt sen den här tio månaders uppdateringen.
Nu ska jag ta natt här men jag ska verkligen försöka att ta mig tid till att skriva lite oftare.
 
Godnatt alla fina!
 
0 kommentarer