Vecka med illfart


Trötta älsklingar delar på kuddarna..

Med tre hundar i huset och sex hästar att sköta i stallet har den här veckan verkligen bara runnit iväg..
Har inte funnits mycket tid över och knappast till att sitta framför datorn och häcka..

I torsdags tog Madde och jag våran efterlängtade ridtur, vart inte så jättelångt eftersom Lillis skulle iväg och jobba, men huvudsaken var ju att det blev. Det var underbart väder, solen lyste och fåglarna kvittrade..härligt!!

Torsdag kväll hade mamma kollat upp att det var något som kallas " Öppen horisont" i stan. De brukar va regelbundet, denna dag var det Seans med Vendela Cederholm
som bland annat har medverkat i tv4+ "De okända" som medium.


Vi bestämde oss för att gå, Lillis skulle jobba så det blev jag, mamma och mammas väninna Gunilla.
Det var mycket folk, säkert 80 personer. Jag känner att jag har svårt att återberätta mina upplevelser från den kvällen i skrift här på bloggen, så jag gör inte det helt enkelt. Jag nöjer mig med att säga att jag är mycket facinerad och vill absolut gå på fler sånna. Jag gillar Vendela, hon är så jordnära på nått sätt.


Fredag förmiddag åkte jag och hälsade på på jobbet, var ju tvungen att åka dit och visa upp yrkesbesviet och skryta lite ^^
Danne tog kopia och hängde upp på väggen inne på kontoret..kul nu kommer alla tycka jag är en rikig skrytmaja =P

Åh, vet ni vad!? Nu ska jag få jobba igen...Wiiie... jag blev så glad när Danne sa det.. känns så skönt att få slita på sig de gamla brallorna igen och få använda kroppen ordentligt!! Så imorgon blir det en ny arbetvecka!!

Efter det åkte mamma, jag och Lillis till Granngården som har öppnat inne i stan.
  Vi hittade nytt foder till hästarna, hur bra som helst. Som vi ger idag ger vi våra; musil, linfrökapslar,mineraler och biotion som vi köper var för sig ganska så dyrt faktiskt. Nu köpte vi ett komplett foder där alla dessa delar ingår för nästan hälften av vad vi bara ger för muslin vi har nu... Snacka om klipp!! =)

Sen hittade vi nya grimmor och fleecetäcken till kampanjpriser. Jag köpte dessutom refelxhalsband med blinklampor åt hundarna. Susanna hade sånt till Major och rekomenderade det. Och dom är verkligen kanon. I fredags kväll åkte jag och släppte in hästarna i mörkret, då kunde hundarna springa lösa och jag kunde ändå ha koll på dom.. Jag behövde bara kika efter ett rött sken ^^

Fredagkvällen vart lugn. Andy skulle ha vart med grabbarna med ville visst hellre vara med mig ^^ *smickrad*
Vi hade en riktig myskväll i soffan med alla hundar.

Vi kollade på Let´s dance, jag ringde och röstade på Magnus två gånger ^^ 
  Men innan vi sett vem som vann hade redan john blund varit här och vi sov som små grisar.. Vid halv ett kom Lillis hem från jobbet och vi tog en sista sväng med hundarna.




Lördagmorgon åkte Lillis iväg och jobbade medans vi andra låg kvar och gottade oss. Vid nio-tiden masade vi oss upp och gick ut med vildarna.
 
Vid halv elva träffade jag Sara inne i stan. Vi tog en sväng på lite olika loppisar som hölls i stan.
Vi var även nere en sväng på självaste stan. Jag hittade ett tyg till min köksoffa som jag bara var tvungen att köpa..Nu känner jag mig lite småsplittad om de verkligen var ett bra köp.. Haha det återstår att se.

Vi kollade runt lite på begagnade möbler också..vi har spånat lite på att kanske börja med att göra iordning lite gammla möbler till "Shabby chic" och sälja vidare. Det skulle vara så himla roligt!! Hoppas det vi kan genomföra det gummsan!!!

Lördagkväll kom Sara, Johan och barnen över och spenderade kvällen hos oss. Supermysigt!!
Vi käkade pizza (jag sallad) och kollade på Robinsson. Vid halv nio släckte vi alla lampor i syfte att stödja WWFs Earth hour tyvärr hade vi tv:n kvar på, men allt annat var mörkt och avstängt.

Idag är det söndag.. och dags att ställa om klockan!!
Jag och Lillis åkte ut till stallet imorse och släppte ut alla hästar. Vi tog med oss grabbarna ut, Dixie fick vara kvar och hemma med husse. Vi gick med hundarna och fixade allt i stallet. Sista dan att mocka efter sex hästar..sköööööönt! För ikväll kommer söderström hem igen.. Det har verkligen vart en tuff vecka att hinna med allt som skulle göras. Och det känns i kroppen vill jag lova.. det gör det nog på mammsen och lillis också.
 En sak har jag lärt mig, jag ska aldrig äga sex hästar ^^

På eftermiddagen var det valpkurs för Lillis och Miilo.. Lilla sötisen inte alls sugen på att gå, men det förstår jag, jag hade nog inte velat komma tillbaka efter att fått kastat i ansiktet att man har en "Kamphund" som blir aggresvi mot andra hundar..Aa jag vill inte ens tänka på det jag blir bara sååå trött! Men men , jag ska peppa henne allt jag kan, det är ju iallafall nyttigt för Miilo att träna bland andra hundar.
Hon tog sig ner iallafall idag, lille Miilo är såå duktig! Åkte ner och kikade lite på dom. Träffade min älskade Lindis också..alltid lika roligt!!

Efter det åkte jag och Andy bort på kalas hos Andys syster, hennes son fyller år på tisdag! Oj dom blir så stora alla barn i släkten, man hinner inte med ^^ Man kanske börjar bli gammal ;)

Efter det kom vi hem till vildarna som hade roat sig med att bita sönder en hårklämma, en tidning och dessutom luggat på en av fällarna.. *suck* Bara att börja städa. Sen vart det en ordentlig sväng med terorristerna. Nu ligger dom och sover så sött. Miilo ligger och värmer mina fötter!!

Nu ska jag sätta fart med maten för imorgon, ska göra chilipannbiffar. För sen blir det myyyys med älsklingen. Vi har hyrt en film och köpt hem lite gott att äta, nötter åt mig och godis till min gottegris.

Phu, det var allt för denna gång!

0 kommentarer