Nu är glada julen slut..

Slut, slut..julegranen kastas ut, ut, ut!
Eller jag i tisdags var ju stopptid..jag plockade bort det mesta förra helgen..Bytte gardiner och gjorde så fint!
Nu står alla julsaker nerpackade i kartonger och skräpar här i vardagsrummet..*suck* Vi ska väl försöka ta och stuva in det på vinden.

Veckorna springer ifrån mig..nu har jag bara en vecka och två dagar kvar =( usch!

Lillen bara växer och växer..















I måndags fick Miilo sin "tolv-veckors spruta"..han var så duktig! Han blir så ivrig hela tiden..sitter och stampar med de där små baktassarna..SÖT!!!
Ticko och Miilo leker för fulla muggar så fort de ses..Dixie är fortfarande inte stormförtjust i lillskiten ^^ Men han tycker det är hur kul som helst att jaga runt på lilla tanten..


Jaha..och jag kör på med mitt GI nu...helt underbart! Känner mig verkligen pepp!
Det har verkligen gett resultat under dessa två veckor även om det är väldig lång bit kvar..mer info kommer jag med när jag nått mitt delmål ^^
Nu tänkte jag dela med mig med ett dundergott recept som jag testade på för första gången i veckan



Sesampanerad laxfilé m. gurk- citronsallad

Vänd laxen i sesamfrön
Stek den lätt i en torr stekpanna
Ställ in i ugnen 175¤ ca 10 minuter

Serveras med:

Skär gurkan i centimeterstora bitar
Riv av skalet av en citron.
Blanda gurkan, citronskalet med cream fraiche. Krydda efter smak!

Kan verlkligen rekomendera..väääldigt gott!! Lågt GI ^^
Så jäkla nöjd att jag inte känt nått sug på någe onyttigt alls.. Inte ens idag när jag hängde med jobbarkompis på fika, tog ett glas vatten bara! Gaah, jag är stolt!

Orkar inte berätta mer om veckan som gott..det är väl typ det vanliga bara!
Nu sitter vi i soffan och glor på Lets Dance såklart! Men ack va trötta vi är...lär somna snart..

Så Pusshej!!

0 kommentarer