Åracet

Det årliga Å-racet här i Vingåker gick av stapeln idag.
Jag pallrade mig ner runt kl.13. Parkerade vid hundklubben där det hölls fullt av aktiviteter.
Jag passade på att köra lite agility eftersom banan redan var framme.
Både Ticko och Dixie klarade "A-hindret".


Dixie tyckte först det var högt                                      Sakta upp   


            Huuu va högt                 Sen fort ner....

Ticko kunde också



Såå duktiga hundar!! Vi måste träna mer på apporteringen.. Ticko tuggar och Dixie lämnar inte. Men men det kommer snart...Träning ger färdighet.

Sen gick jag en sväng och kollade på de som ställde ut uppe vid slottet. Camilla sålde barnkläder som hon själv sytt, guud hon var fantastiskt duktig. Nu vet jag vem jag ska köpa kläder av till mina barn! ^^

Träffade Linda & Per också.. de är alltid så glada och trevliga! Skönt med lite sällskap, nån man känner här i byn ;)
Ticko och Lorenzo fick leka en stund också.

Mötte upp Nisse & Alexandra strax innan släppet för flaskorna. Vi satt ivrigt väntande på att första flaskan skulle dyka upp under bron..trots att ingen av oss hade köpt nån lott..haha!!
Nisse gick föresten fortfarande runt med armen i en sån mitella efter vurpan i tisdags..stackare!!

Följde med dem och kollade på deras nya lägenhet..Måste säga att jag tycker de byter ner sig. Deras nuvarande lägenhet är grymt fräsch i jämförelse med denna..Den nya är ju större men ändå. sen blir vi ju inte grannar längre heller =(
Men men..vi får se om vi ska hjälpa dem att tapetsera någe..det är kuuul!

Ikväll har lillasyster varit här...MYS! Vi har surfa, glott på tv och ätit onyttigt..Jag älskar min syster! <3

Imorgon är det dags att hålla kurs igen.. jag sätta mig och förberda lite.
  Hoppas på att man hinner träna lite agility då. Ska försöka hinna rida en sväng i morgon också. Var ute med Adine, Frida och Klara en sväng igår efter jobbet. Det gick strålande, ingen svullnad i benet. Travade också en del. För Adine och Easy gick det lite vildare till, hon var när att åka av när han fick för sig att han inte ville koncentrera sig när Minja var på banan samtidigt! Hoppas han taggar ner lite..blir orolig för lilla envisa Adine annars.
Ska verkligen försöka få igång Haminja nu. Hon är rund som en boll efter sommarbetet..jag också föresten. ^^ 
Min lilla stjärna


Nehe..sömn är viktigt!

Pusshej!
0 kommentarer