Kalas, mosad tårta och skogen - kanonhelg ♡


Ojojoj vilken helg vi har haft va.. en riktig kalashelg bokstavligen.

I fredags gjorde vi något som tjejerna har tjatat om sen Neo föddes typ.. Neo fick göra en "Smash The cake"  Sjukt kul och galet kladdigt.

Vi hjälptes åt hela familjen och bakade en enklare tårta, den fick se ut som en traktor, typ, det var tanken iallafall 🚜😂  Sen satte vi ner den på golvet och släppte lös Neo. Han trodde först inte att han fick gå fram till den, han tittade väldigt frågande på oss. Men när vi manade på tvekade han inte en sekund. Han älskar ju allt som går att äta så så svårövertalad var han inte 🤣






På lördagen var det dags för kalas för släkten och det innebar minst sagt fullt ös hela eftermiddagen och långt in på kvällen 







Älskade skrutten han var så nöjd och glad, han fick så mycket fint och han blev så uppvaktad, vi är så lyckligt lottade över att ha så mycket fina människor i våra liv ♡
Tack till alla er som på ett eller annat sätt förgyllde Neos första födelsedag ♡♡♡

På söndagen ringde klockan tidigt och jag var verkligen helt tvärslut och så socialt bakfull. Men det kunde ju inte hästarna hjälpa så det var bara att ta sig ut till stallet. Jag lämnade resten av familjen sovandes hemma, tror att det var för allas bästa att dom fick sova ut ordentligt 😅


Hela morgonen i stallet bjöd på duggregn och ganska grått och halvtråkigt väder, men jag fixade med stallet och pysslade om hästarna och kände mig faktiskt lite piggare när jag styrde hemåt sen trots det tråkigavädret. Tänk att djur har en så läkande effekt på människor, på mig! Det är fantastiskt!!

När jag kom hem igen var familjen i full gång med lek och fix. 
Jag kände en så otroligt stark längtan ut i skogen så jag bestämde att vi alla behövde lite frisk luft. Sagt och gjort, vi packade med oss både lunch och fika och drog på oss regnkläder för en skogspromenad 


Och det var verkligen precis vad vi alla behövde, vilken mysig och lugn stund vi fick tillsammans. Så välbehövligt efter en så fullspäckad helg också.


Vi grillade lite korv till lunch och satt sedan under vindskyddet och lyssnade på regnet och fikade. Tänk att allt smakar så mycket bättre utomhus. Varmt kaffe vid elden är nästintill oslagbart 🥰👌







Åh vad jag uppskattar stunder som dessa med familjen. Vi har ju oftast så fullt upp i vardagen så att unna sig stunder så här är så viktigt, både för återhämtning och andrum men också som en liten flykt från stress och måsten.  Det är så lyxigt att bara få njuta av livet och vara i stunden. Vi har inte den här tiden att avsetta - vi tar oss den här tiden. 
Och det bästa med det ställe vi brukar åka till är att mottagningen på telefonen är i princip obefintlig, inga avisering och evigt plingade kan störa, det går inte att skrolla Instagram av ren ovana. Man får en nödvändig paus.

När vi kom hem från skogen kom mamma över för att passa barnen en stund så vi kunde åka och hjälpa brorsan med lite tapetsering i lägenheten, sånt vi gör när vi är "barnfria" 🤣

Det gick ju betydligt snabbare när inte Neo konstant hängde i byxbenet 😂
 Nu är snart tapetseringen klar, känns skönt att inte ha det hängande över sig 😅

På vägen hem svängde vi förbi stallet för att ta in hästarna, man slutar aldrig förvånas över hur fort mörkret kommer krypande så här när hösten gör entré. 

Barnen hade haft så mysigt med mormor, dom hade stekt pannkakor och gjort sina läxor men även hunnit med att både leka och mysa.
Neo hade hängt som en liten apunge på mormor enda tills han somnade i soffan, han är inne i någon fas just nu när närheten är så extremt viktig och det känns ändå så fint att andras närheten fungerar lika bra som min. ♡

När mormor hade åkt nattade vi barnen, Andreas slocknade med Neo. Jag läste lite för tjejerna sen hann jag plocka med lite tvätt och disk innan energin var helt slut och kudden ropade på mig.



Men vet ni vad jag har kommit på, alla mina inlägg känns så långa för att jag har med så mycket bilder i texten. Gillar ni att jag lägger in bilder eller hade ni uppskattat mer text och mindre bilder? Jag gillar ju att ha med bilder men kanske blir det lite många, kanske borde jag bli bättre på att uppdatera Instagram med bilder och ha färre i bloggen 🤔 jag känner mig kluven här. Jag glömmer ju oftast bort Instagram när man är i stunden och tar bilden. Så I efterhand hamnar dom oftare här än på Instagram. Jaja jag får klura lite på det här.

Det var lite uppdatering från våran helg!
Hoppas att ni har haft en fin helg och att ni har haft en bra start på oktober! 🍂🍁🧡


0 kommentarer