Dygnen är för korta..

Jahaja, vad har hänt här sen sist? Jomen galet mycket skulle jag säga, det är alltid anledningen till att inläggen uteblir för hur jag än vänder och vrider på det så verkar mina dygn inte kunna bli längre än 24h, konstigt. Hur långa är era dygn? Jag hade gärna fått ett par extra timmar varje dygn.

I fredags var Moa-louise äntligen tillbaka i skolan igen efter nästan en vecka hemma. Hon har fortfarande lite hosta kvar men sånt kan ju sitta i länge.

Så i fredags eftermiddag styrde vi bilen ut till Julitas julmarknad. Jag tror att vi har åkt varje år sen Moa-louise föddes, det är otroligt mysigt även om jag varje år blir så överrumplad över att det är så tidigt, oktober känns kanske lite väl tidigt för att få julfeeling på riktigt va? Men det är hur som helst en väldigt mysig tradition 🥰  Här är årets bildbomb 






Hittade bilder både från förra året och från 2018, då va min farfar med oss också 🥺💔 

2021⬇️

2018⬇️


Och mamma och pappa var med 🥰

  Jag saknar min farfar så otroligt mycket, han ville alltid ses, hängde alltid med, han var så stor del av mitt liv, av tjejernas liv. Jag hoppas du är med mig fortfarande farfar, även om det inte är på samma sätt längre 🥺🙏💔 I mitt hjärta kommer jag alltid bära dig och alla fina minnen ❤️❤️❤️ usch vad det sköljer över mig ibland, den obeskrivliga saknaden.

I lördags åkte vi på rally i Eskilstuna, både tjejernas faster och deras kusin skulle vara med och köra. Vi blev inte kvar så jättelänge för det blev så otroligt dåligt väder. 🙈 Men det var kul att vi kom iväg iallafall 😃



På kvällen i lördags åkte jag och tjejerna ut till stallet för att förbereda inför söndagens hopptävling, putsning, packning och tvätt av ponny stod på schemat 🥰🐎
Men vi fick kalla in förstärkning då jag upptäckte att hjortarna hade rivit ner en del av staketet.. igen 🙄 Så Andreas fick komma och hjälpa mig slå i lite stolp. Vad skulle jag göra utan honom? Världens bästa ❤️


I söndags var det alltså dags för hopptävling, nu var det verkligen ett tag sen sist.
  Men det blev inte riktigt som planerat, Avensis åkte på vad vi tror är kolik och fick därför vara hemma och vila. Tjejerna fick dispens och fick starta med Mysan båda två. Men Mira har ju inte hoppat Mysan så många gånger så hon blev extra nervös. 

Mira fick ett stopp på sin första runda men fick en felfri andra runda och fick rosett 😍



Det var inte så många anmälda så det blev väldigt tight mellan klasserna och Moa-Louise hann inte hoppa något på framhoppningen. När det var hennes tur blev det stopp och en avramling på första rundan. Och med ett stukat självförtroende skulle hon gå in och hoppa 60cm som hon inte har gjort förut ( på tävling) och det resulterade tyvärr också i ett stopp. Älskade lilla hjärtat, hon var så besviken, hon har tränat så hårt och det hade varit så skönt för henne att också få en felfri runda. Men så är det ju, ibland går det bra och ibland går det mindre bra. Vi sätter upp det på erfarenhetskontot och är glada att vi kom iväg.


På eftermiddagen fick tjejerna åka och baka avramlingstårta med sin gudmor, hon var och kollade på tjejerna och förstod att Moa-Louise behövde få något annat att tänka på i all besvikelse, hon är väl för underbar 🥰

Medan tjejerna fick vara hos Sara och mysa och baka tårta så fick Neo vara en stund med mormor så Andreas och jag kunde åka och hjälpa min bror med lite fix i lägenheten. 

Men till kvällen blev vi bjudna på supergod avramlingstårta 😄🤤🎂🥰👌
Vilket perfekt avslut på veckan 😍

Igår åkte jag direkt ut till stallet efter att tjejerna var lämnade. Det var sådär höstigt härligt väder ute 😍🍁🍂☀️🧡




Neo sov medan jag fixade allt i stallet. Sen blev det hem för mellis och bus fram till tjejerna skulle hämtas.

När tjejerna var hämtade så käkade jag och Neo lunch och tjejerna mellis. Moa-Louise gjorde klart lite läxa. Sen blev det stallet igen för lite ridning. Så himla skönt att ha allting annat klart i stallet så det inte blir så sent och man kan lägga fokus på ridningen. 🥰


Neo är så jäkla söt, han har börjat på eget initiativ hjälpa till och borsta hästarna, lilla älsklingen 😭❤️ Hur söt? 



Nu ska jag ta tag i den här dagen ordentligt, Neo sover just nu på min arm och det är så mysigt så jag vill egentligen bara ligga kvar här i soffan och mysa men jag har massor jag måste göra. Tisdagar är våran mest hektiska dag på hela veckan, det är långdag för både Moa-Louise och Andreas och på eftermiddagen är det både truppgymnastik för Mira och hoppträning för Moa-Louise, det blir intensivt vill jag lova. 😅

Vi hörs kära ni! ♡


0 kommentarer