Boom 💣


Ja men hörni vad var det jag skrev i ett av mina senaste inlĂ€gg nuđŸ€ŠđŸŒâ€â™€ïž


Boom sa det och inte hann vĂ€l vi plocka in varken utemöbler eller paviljong heller đŸ„Ž Det blev verkligen full vinter pĂ„ typ ett dygn. TĂ€nk att man aldrig Ă€r beredd, samma sak varje Ă„r. 🙈

Men vi har iallafall haft en hĂ€rlig och lika fullspĂ€ckad helg som alltid. 
Vi startade upp helgen med ett besök i badhuset, sÄ himla mysigt att vi Àntligen tog oss dit, tjejerna har pratat om det sÄÄ lÀnge nu.

Och vi hade dessutom turen att tjejernas farbror var dĂ€r ocksĂ„, sĂ„ det blev bĂ„de bad, fika och en pratstund. 
PĂ„ vĂ€gen hem köpte vi med oss mat hem frĂ„n Joans, riktigt lyxkvĂ€ll med andra ord 😍👌

Vi landade en stund i soffan innan det var dags för sĂ€ngen och vi kollade klart pĂ„ Flubber som vi började kolla pĂ„ förra helgen. Det Ă€r sĂ„ kul att se om filmer i vuxen Ă„lder som man sĂ„g som barn, Ă€lskar verkligen Disney+, bĂ€sta streamingtjĂ€nsten vi har 👌

I lördags gick jag och tjejerna upp tidigt för dom skulle bli hĂ€mtade av mormor och fĂ„ följa med och slĂ€ppa ut hĂ€starna redan vid kl.7 SĂ„ mysigt för dom att fĂ„ egentid med mormor đŸ„°đŸ™ Andreas och Neo lĂ„g fortfarande och sov. SĂ„ nĂ€r tjejerna hade blivit hĂ€mtade kröp jag faktiskt ner en stund till med dom i sĂ€ngen đŸ„° Unnar sĂ€llan mig sjĂ€lv lite extra vila, det Ă€r allt som oftast fullt ös frĂ„n nĂ€r jag kliver upp och fram till jag stupar i sĂ€ng, dĂ€rför kĂ€nns sĂ„nna hĂ€r stunder sĂ„ jĂ€kla lyxigt och jag vĂ€rderar det högt. 

Under dagen blev det stĂ€d och fix hĂ€r hemma och nĂ€r tjejerna kom hem igen blev det lite lunch. PĂ„ eftermiddagen hade Moa-louise en kompis över och vi andra passade pĂ„ att fĂ„ lite gjort ute. Vi tömde och stĂ€dade vĂ€xthuset för att göra plats att förvara saker dĂ€r under vintern, cyklar, utemöbler och sĂ„nt. Men sĂ„ mycket lĂ€ngre hann vi inte som ni vet 😆 och det började snöa. Andreas fick tappert ge sig hĂ€n och börja byta till vinterdĂ€ck, för det gör vi givetvis i sista stund varje Ă„r 😁

PĂ„ kvĂ€llen Ă„kte vi allihopa och slĂ€ppte in hĂ€starna och pĂ„ vĂ€gen hem stannade vi till pĂ„ affĂ€ren och handlade lite till kvĂ€llen, vi blev sĂ„ himla sugna pĂ„ hemmagjorda hamburgare 😋🍔 Och sagt och gjort hamburgare fick det bli till kvĂ€llsmat. 

Även i söndags ringde klockan tidigt och jag och tjejerna Ă„kte ut till stallet direkt efter frukosten. Vi fixade med alla hĂ€starna och gjorde iordning stallet. 
Andreas kĂ€mpade pĂ„ med vinterdĂ€cken hemma. Det Ă€r ju ett par dĂ€ck att byta pĂ„ bilar och alla tusentals slĂ€pkĂ€rror vi har numera đŸ„Ž
Sen var det trĂ€ningsdags för Moa-louise och Mysan. Andreas och Neo anslöt för att vara med och titta. 

Dom Ă€r sĂ„ himla duktiga, shit vad dom utvecklas 😍😍

NÀr trÀningen var klar och allt fÀrdigt i stallet sÄ blev det raka vÀgen hem för lite lunch.
PĂ„ eftermiddagen kom mamma över för att passa barnen sĂ„ vi kunde hjĂ€lpa brorsan lite med flytten. 
PĂ„ vĂ€gen hem blev det stallet igen och inslĂ€pp av hĂ€starna och nĂ€r vi vĂ€l var hemma var jag sĂ„Ă„Ă„ galet trött och det tog inte mĂ„nga minuter att somna kan jag lova 😅

Ja det var den helgen det, bom sÄ var den över och bom sÄ var det vinter.

Hoppas att ni har haft en hÀrlig helg!
Ta hand om er dĂ€r ute i vintervĂ€dret â„ïžđŸ€

0 kommentarer