Skola, kallt kaffe, träd på vägen och katastrof...


Jaha då var lovet slut och vardagen tillbaka, i onsdags började tjejerna skolan igen efter ett långt och härligt jullov. Jag känner mig lite deppig över att inte ha mina tjejer här hemma. Tur dom slutar skapligt så vi har eftermiddagarna tillsammans. Och tur att jag har min lilla skrutt att gosa med om dagarna. 
  Men det märks att han också saknar tjejerna, det är för tyst och det är inte alls lika kul att ligga själv i babygymmet när inte tjejerna leker bredvid. Nu är det bara tråkiga mamma hemma och hon ska tusan inte få sätta sig med en varm kopp kaffe... nej så dom senaste dagarna har bjudit på kallt kaffe och betydligt färre lugna stunder. 
Han börjar bli så stor våran lilla bebis ♡

Btw.. jag är helt såld på filtret på dessa bilder ⬆️ så fint, visst!? 😍👌

I natt har det dragit in oväder hos oss, sviter av den norska stormen Gyda.  Det har blåst galet mycket ute och det verkar som många runt om har haft strömavbrott. När vi skulle ge oss iväg till skolan i morse var det kaos med grejer ute på gården och ett stort träd hade blåst ner över vägen en bit bort.


Usch jag gillar verkligen inte blåst, det är nog det värsta vädret jag kan tänka mig. Det påminner mig alltid om hur liten och maktlös man är mot vädrets krafter. Blåst gör mig alltid lite illa till mods, man kan ju liksom inte skydda sig från blåst. Och så sa dom på radion i morse att uppvärmning av haven bidrar till ett mer stormigt klimat.. usch jag får ont i magen av att tänka på det. Ni som känner mig vet ju.. Jag och mitt katastroftänk 🙈 

Men idag är det iallafall fredag och helgen väntar. Jag känner redan nu att den här helgen kommer gå i raketfart, vi har massor inbokat redan. 

Så nu tänkte jag försöka hinna med att snygga till lite här hemma inför helgen.. om min lilla mjölkigel tillåter mig vill säga, han har varit så tuttig dom senaste dagarna, undrar om det kan vara någon tillväxtfas kanske. 

Hoppas ni får en underbar fredag! 

👇❤✍🙏

0 kommentarer