Så naiv..


Jag är ju lite naiv, det är samma sak varje år, jag tror att det är jul - nyår - vår .. Så fort julen är bortstädad vill jag ha vårfint hemma, in med tulpaner och ljusa gardiner, ja allt det där vill jag ha bums. Jag förväntar mig både sol och plusgrader så fort granen är ute 🙈🌷🌱
Jag glömmer att största delen av vintern återstår efter nyår. Och jag blir lika besviken varje år när jag inser hur långt kvar det är till våren i januari.. är jag den enda? 🙈 

Senaste veckorna har ju bjudit på så fantastiskt vårväder. Man har kunnat vara ute utan jacka utan att frysa. Hästarna har kunnat gå utan täcke och vårblommorna har börjat göra entré i trädgården.






Men sen slår det om och blir svinkallt och snöar igen. Jag vet ju att det heter Aprilväder, hur kan jag bli så överrumplad varje år när det kommer snö i April? 🙈


Och naiva jag hade som vanligt redan gjort vårfint på verandan och måste nu släpa krukor in och ut varje dag för att inte frosten ska ta dom 🙄 Samma tabbe varje år, vilken dumbom jag är, lär mig visst aldrig 🥴



Nää tvi ge mig vår på riktigt nu, jag vill inte ha mer snö. Jag säger tack men nejtack till Jack Frost, du är välkommen tillbaka tidigast i November ✋️❄️

Jag är liksom redo att plocka fram utemöblerna nu, jag är redo att sitta och lapa sol på trappan med en kopp kaffe i handen, jatack!! 🙏☀️☕️

Men snart är det vår på riktigt va!? 🙏🙏🙏


0 kommentarer