Bra värden & midsommar ♡


Då var midsommar över för i år,  även detta år har firandet blivit annorlunda på grund av corona. Men vi har haft det toppen, lungt och skönt, jag hade nog inte orkart med så mycket annat i varje fall.

 På midsommarafton var vi nere en sväng vid våran bygdegård och firande för att sedan avsluta kvällen hemma med lite grillat. I går spenderade vi förmiddagen i stallet och på eftermiddagen passade vi på att åka och hälsa på Andreas farmor och farfar.
  Det känns så underbart att man äntligen kan börja få ses lite normal igen. Självklart ska man fortfarande vara försiktig och det är vi men det känns så härligt att bara kunna få träffa alla nära och kära igen. 
  Nästa helg ska vi försöka träffa både min farfar och min mormor också, jag längtar ♡ 

Här kommer lite bilder från våran midsommar i år 🥰


I onsdags hade jag tid hos barnmorskan, kändes som det var länge sedan jag var där sist. I början av graviditeten gick jag på så himla täta kontroller på grund av det höga blodtrycket och det,  men nu när värdena varit bra har det blivit mycket längre mellan träffarna.

Även denna gång såg allting bra ut och medicinen verkar göra vad den ska för att hålla trycket i schack. Så skönt verkligen! 
  Vi lyssnade på bebis hjärta och mätte och tog prover. Nu dröjer det lite till nästa barnmorskebesök igen men..
..I morgon ska jag på ytterligare ett ultraljud, det blir det fjärde och om jag inte minns helt fel så är det ett 3D- ultraljud denna gång, jag längtar så mycket. Tänk det är alltid såå underbart att få kika in lite och se hur lille bebis har det där i magen 🥰
Tyvärr får inte Andreas vara med denna gång heller på grund av restriktioner kring corona. Det känns tråkigt att inte få dela den stunden med honom men jag hoppas jag får med mig någon fin bild hem som jag kan visa iallafall.

Nu ska jag ta och sova så jag orkar upp imorgon! 

Hoppas ni alla har haft en riktigt fin midsommarhelg! ♡



0 kommentarer