Vi är lediga tillsammans..


I måndags startade Andreas semester, jag kan inte med ord beskriva hur underbart jag tycker att det är att få vara lediga tillsammans  hela familjen..

Jag hade sån ångest när jag skulle gå hem så tidigt på graviditetspenning, kändes så dumt att va borta från jobbet så lång tid. Under mina tidigare graviditeter har jag ju jobbat till bara någon vecka innan. 
   Men just nu känns det så välbehövlig, jag har varit så obeskrivligt trött den här graviditeten, vet inte om det kan bero på blodtrycket eller medicinen eller en kombo kanske, men jag har ingen ork till någonting nästan. Jag sover dessutom fruktansvärt dåligt på nätterna och får vila massor under dagarna. 

Men jag har iallafall bestämt mig för att låta bli att ha ångest, jag är hemma nu, jag får vara med mina barn hela sommaren, jag orkar det jag orkar, jag vilar så mycket jag kan för att jag uppenbarligen behöver det och jag tänker inte ha ångest för det. 

Det känns iallafall underbart att vara hemma när familjen är samlad ♡

Jag började ju veckan med ultraljud, det blev bara en snabb kik på bebis som mådde bra och växte som den ska. Fick en lite suddig bild med mig hem iallafall. Sen mättes det flöden och även det såg bra ut. Nu är ännu ett ultraljud inbokat, om ungefär en månad. Herregud veckorna går så fort, jag hinner inte med 😅

Vi har hunnit hitta på lite mysigt hittills i veckan redan.. 
  I måndags eftermiddag var vi nere vid Djulö och åt glass tillsammans med moster och Adrian. Efter det gick vi och kollade lite på djuren på 4H-gården. Vi hann förbi mormor en sväng  för att avsluta med stallet innan läggdags. 

Igår fixade vi lite här hemma under dagen, tjejerna målade växthuset och Andreas fixade med Frasses nya utebur. Jag planterade om lite växter mellan mina vilostunder. 
Vi avslutade sedan dagen med att heja på Sverige i fotbollen.


Idag var vi uppe tidigt för att släppa ut hästarna. Till iallafall min stora lycka så har det varit otroligt mycket svalare idag, det tackar jag för, det blir ju så mycket lättare att orka med då. 
  Vi hjälptes åt att fixa iordning i stallet och tjejerna red. Vi borstade och pysslade med alla hästarna och tog en promenad med gammelhästen. Det märktes på hästarna också att dom uppskattade det lite svalare vädret.



Resten av dagen har vi inte fått något alls gjort direkt, jag behövde som vanligt vila, tjejerna har levt rövare och Andreas hann fixa lite mer med uteburen innan lunchen. 

På eftermiddagen bestämde vi oss för att dra iväg och plocka jordgubbar 😍🍓
Jag har pratat om i många år att jag vill åka till självplockningen i Björkvik men det har liksom aldrig blivit av.. men så nu äntligen! Det var så mysigt och så uppskattat av hela familjen. Alla va så duktiga på att plocka, utan jag som mest pekade och bar korgen 🙈😅 




Jag tror att vi fick ihop ungefär 3,5 kg jordgubbar så bilresan hem diskuterade vi om allt vi vill göra. Moa-louise vill baka, Mira vill göra sylt och Andreas vill äta upp allihopa med lite mjölk till, hahaha!! Vi kom iallafall framtill att vi ska försöka åka en vända till snart. Tänker att det kan va kul att gömma undan lite i frysen också så man kan plocka fram lite sommarkänsla när hösten smyger sig på. 

Nu ska jag få barnen i säng, alldeles för sent även ikväll.. men va tusan, vi har sommarlovet 🥰  Sen ska jag gå min kvällsvattningsrunda och troligtvis nacka ett par äckliga mördarsniglar.

Vi hörs! Tjingeling! ♡



0 kommentarer