Den här hösten hörrni..



Fasen den här mörka hösten har liksom sugit livet ur mig, så här trött som jag har varit den här hösten kan jag inte minnas att jag någonsin har varit innan, jag skulle helt krasst ha behövt gått i ide, sovit bort alla dessa mörka månader helt enkelt. 
Det är fan svårt att hålla sig positiv när allt känns så grått och tråkigt.. Hur tusan gör man? Fler som känner igen sig? 

Men nu äntligen börjar jag hitta någon typ av energi till att göra annat än bara äta, jobba  sova, dö.. typ..
Lite piggare blev jag allt när det kom lite snö i veckan och känslan av att julen börjar närma sig kom.  I tisdags fick vi till och med upp några julstjärnor i fönstren och gud vad jag behöver detta ljus nu i allt detta förbaskade  höstrugg. 

Imorgon är det fredag igen, veckorna går så fort trots att jag likt en zombie men halvöppna ögon masar mig igenom vardagen och bara gör det jag absolut måste, ingen mer.

I helgen hoppas jag vi hinner få till lite mer julstämning här hemma och kanske städa lite och ta tag i alla måsten.. allt liksom släpar efter lite nu när energinivåerna stått på noll i flera veckor.

Usch va jag låter bitter, haha, men det är jag väl inte egentligen, bara ofantligt trött.

Idag har varit en fullspäckad dag som alltid, direkt efter jobbet kastade på mig ridkläderna, fick en varm macka av Andreas som jag trök i mig i bilen på väg till stallet.  Efter det - hem o bytte om igen för att sedan åka in till Emelie i stan och snygga till mina fransar. Det är Guds gåva till en sliten småbarns morsa det vill jag lova. Annars hade jag om möjligt sett mer död än levande ut just nu. 

Nu har jag äntligen landat i sängen efter alla förberedelser för morgondagen. Så vet ni vad, nu har jag klagat klart och signar ut. 

Tjing! 

"An arrow can only be shot by pulling it backward. So when life is dragging you back with difficulties, it means that it’s going to launch you into something great. So just focus, and keep aiming."


0 kommentarer