Utmaningen!!

Ja ni, den andra januari drog jag och mina grabbar igång med en 30 dagars utmaning. 
Till utmaningen har vi lagt till ingen alkohol och ett stegmål på 100 000 steg/vecka. 

Det har snart gått två veckor av utmaningen och sista jag vägde mig visade vågen - 3,6 kg

För mig personligen har stegen varit den största utmaningen. Och första veckan var jag så ofantligt slut i kroppen efter alla promenader. Nu har kroppen börjat vänja sig men det är fortfarande ett hysteriskt pussel att få ihop tiden till att hinna gå. Eftersom Andreas också är med på utmaningen så känns det just nu som om vi bara byter av varandra här hemma medan den andra går :') 

Men när man väl tagit sig ut är det så skönt att hålla igång. 

Maten har gått över förväntan, självklart infinner sig sötsuget titt som tätt men jag är otroligt stolt över mig själv - gottegrisen - som lyckats stå emot. Trots att jag inledde utmaningen med "den jobbiga veckan i månaden" så har jag lyckats. 
Det har varit lite svårt att hitta variation i maten för tjejernas skull, jag hade ju kunnat leva på typ sallad den här månaden men det måste ju lagas "riktig mat" för deras skull. 

Jag har dessutom lagt till några styrkepass som en egen utmaning. Känner att jag måste få lite mer styrka i överkroppen så det har varit fokus. Magen är ju min absolut största utmaning och lyckas jag bli hyffsat nöjd med muskulaturen där så kommer jag skratta mig lycklig. Jag förstår ju att den aldrig kommer se ut som innan jag fick barn men mer nöjd än jag är nu tänker jag bli. 
  Jag har sökt på vc för en problematik som uppstått i magen, en knöl som bekymrar mig lite eftersom den ömmar framförallt efter träning och jag hoppas på att kunna få de stöd och hjälp jag önskar därifrån för att få rätsida på det så jag känner att jag träna fullt ut. 
Jaa jag känner mig taggad och bestämd över att få ordning på kroppen detta år!!


Det känns som en riktig jäkla dunderstart på det här året och jag känner mig så peppad 💪

Jag är så otroligt glad och tacksam över hur mina grabbar peppar mig och att vi gör det här tillsammans.. utan dom hade jag haft svårt att hålla i motivationen på det här sättet.

Nej nu du jäkla kropp ska du få röra på fläsket och visa vad du går för 👊







1 kommentar
Linda

Kan det vara bråck? Du nämnde ju när jag sökte mammamagar att klämma på att du upplevde att allt inte var 100, och en knöl på magen tillsammans med en delning kan kanske vara ett bråck. Om den smärtar när du rör vid den och liksom knastrar lite så är det inte omöjligt. Jättebra att du kollar upp det, viktigt att få det konstaterat så du får rätt hjälp.