Alla dessa projekt ♡

Ja ni, har man inte jobb så skaffar man sig sägs det och jo tack - skaffar oss jobb det göra vi här hemma. Haha!


Andreas fick ju 10 ton grus av mig när han fyllde, haha kul grej tänkte jag men aa jag kanske fick äta upp det lite för jäklar vilket jobb vi har haft med denna grusgång. 

Vi behövde verkligen grus och vi har pratat om det sååå länge men jag tyckte att vi kunde skyffla ut skiten bara medan Andreas absolut tyckte vi behövde en ny kant mot gräsmattan så så fick det bli. Helt rätt tänkt för det hade blivit mycket jobbigare att göra om kanten efter vi fått ut allt grus, men jag är ju så ivrig med allt och tänker sällan praktiskt ;)


Nu i dagarna kommer dessutom vår nya bubbelpool som vi beställt och även det kommer ju medföra massor jobb. Den ska sänkas ner i trallen och trallen ska stärkas upp och kanske byggas ut. Det ska isoleras under och ny el behöver dras ut. Ja listan kan göras lång! Så ja jobb det skaffar vi oss verkligen. 

Allting kommer bli så fint när det blir klart och jag hoppas vi kommer hinna njuta lite i sommar också mellan alla projekt. Vi har ju även en del målning ute i sommar och små utdragna projekt som att få upp en ny grind men äsch..det löser sig, det tar vi när orken finns helt enkelt.

Imorgon fyller vårat lilla busfrö Mira 2 år, Hur galet fort har det inte gått? Hon var verkligen nyss en liten bebis, typ igår ju.

Så ikväll har jag släppt allt jobb ute och gjort glass i mängder för morgondagens kalas. Andreas har haft hjälp av tjejerna med gruset, eller ja iallafall sällskap av dem.

Så otroligt skönt att det är röd dag imorgon så vi allihopa är lediga. Då kan städning och handling och alla bestyr klaras av tillsammans på förmiddagen så vi kan njuta allihopa av kalaset på eftermiddagen. 

Nu ska jag styra med det sista i köket och förbereda födelsedagsbrickan innan vi tar kväll. Andreas håller fortfarande på ute så honom lär jag väl få bryta spaden ur handen på och släpa in.

Så..Hejsvejs!

0 kommentarer