Inte perfekt...

Jag är inte perfekt...
 
..jag har ofta stökigt och ostädad hemma, vår källare ser ut som ett bombat skithus, jag är världelös på att passa tiden och jag väger på tok för mycket för mitt eget bästa och går alldeles för ofta runt med gårdagens smink. Jag har löjligt lite pengar kvar på mitt sparkonto och grälar ibland på min sambo om töntiga småsaker. Jag sover oftast för lite och visst äter vi inte alltid den nyttigaste maten. Alla gröna växter jag tar i dör och vi har inte putsat våra fönster på övervåningen sen vi flyttade in i huset. Jag döljer min otroligt dåliga hud med alldes för mycket smink, i min garerob råder total kaos och jag dregglar när jag sover.
  Jag hatar frukt och kan inte ens sy i en knapp. I vårt skafferi kan det rätt som det är dyka upp en möglig limpa och tvättan kan bli liggandes i tvättmasiknen flera dagar. Självklart svär jag när jag snubblat över tre miljoner leksaker på golvet och jag stressar ofta utan direkt annledning. Jag tappar bort min nyckel stup i kvarten och är apdålig på att svara på sms. Jag har jättesvårt att säga nej och vår katt är världsmästare på att pinka utanför lådan. . Min dotter kan ha jättedåliga dagar då hon bara gnäller och jag går inte ut när det regnar ute om jag inte måste. Vi har en skitbil som startar när det passar den, den är rostig och verkligen inte snygg. Hundarna väcker oss nästan varje morgon med att gnälla efter mat, jag använder fula ord när jag gör mig illa och klipper gräset för sällan. Jag följer aldrig några klädtrender och har slagits på fyllan.  Jag läser nästan aldrig böcker, är en riktig badkruka och blir ofta osams med min syster. Min häst är extremt svårfångad i hagen nittionio gånger av hundra och det slutar oftast med att jag sitter och lipar på en sten medans hon springer iväg. Jag är inte så jäkla omtänksam som jag önskar att jag vore och mitt hår är en katastrof. Jag har inte en ända ordaniserad kökslåda och vårt badrum är fortfarande inte helt klart efter renoveringen. Jag är nikotinberoende och jag köper hellre färdig sås än gör egen. Jag avslutade mitt förra förhållande på ett jättefult sätt och jag skulle behöva glasögon egentligen. Jag mår dåligt i smyg över att min dotter fick förlösas med kejsarsnitt, känner mig världelös för det. Jag har inga sexiga underkläder och bäddar inte rent i sängen så ofta. Jag har ingen mästerbagare, mina bakverk kan både bli skitfula och smaka asäckligt. Jag kan bli sur. Jag grinar ibalnd. Jag har dåliga dagar  och NEEJ jag är VERKLIGEN INTE perfekt.
 
Men vad jag skriver i min blogg är upp till mig, hur jag vill spegla och minnas min vardag är upp till mig.
   Jag tänker ärligt skriva att jag är så jävla trött på alla som ska lägga upp bilder på och skriva om "den verkliga sanningen", bilder på stökiga hem och nerkräkta kläder, texter om kaotiska dagar. Jag är så trött på att i samband med dessa bilder/inlägg höra hur andra (jag till exempel) bara "förfinar sin vardag".. För i grund och botten handlar det BARA om hur man ser på saker och ting! Jag försöker för det mesta se saker från den ljus sidan (och nej jag gör inte alltid det). Jag kanske helt enkelt inte vill lägga upp bilder på ett stökigt hem eller skriva om ett bråk med sambon, inte för att det inte existerar i min värld utan för att jag inte vill..jag mår inte bättre av det. Den här bloggen finns för att jag mår bra av den, jag skriver av mig om ditten och datten, ibland positivt, ibland negativt. Jag förfinar inte min vardag på något sätt.. visst skulle jag kunna lägga ut bilder på mitt stökiga hem, men skulle det få mig att må bättre? Nej! Det kanske får någon annan att känna sig gladare, men då får det stå för dem, de kan dom skriva om på sin blogg, lägga upp bilder om på sin instagram...utan att skriva att alla andra förfinar sin vardag, tack! Jag mår bra av fina bilder, nystädat hem, god mat, glatt barn och nöjd sambo. Det är det jag vill dela med mig av.
  Om jag vill kalla min dotter för en liten ängel så är det bara upp till MIG. Vill jag lägga upp bilder på mitt nystädade hem så är det bara upp till MIG. Jag är inte perfekt, jag förfinar inte mig vardag..jag har bara valt att se på min vardag från den ljusa sidan de flesta gånger. Och det är vad jag vill dela med mig av.
 Läs inte om det inte passar. Jag har aldrig skrivit en elak eller dum komentar till någon så jag är glad om jag slipper läsa sånt på min blogg. Jag lägger ändå inte upp sånna kommentarer så lägg er tid på att göra andra glada istället och blunda för det du inte gillar.
 
Make love not war ♥
 
4 kommentarer
Lize-Lotte

Glöm inte att du är en underbar positiv tjej som glädjer många med ditt sätt och inspiration. Du är positiv och det är ju alltid bra.Inga människor är 100 % iga det vet ju alla. STOR STOR STOR STOR KRAM FRÅN MIG TILL DIG ♥

Anna

Sanna du e en otroligt fin människa , o klart du får skriva de du vill , jag älskar att läsa din blogg.. :-)) skit i andra o ingen e perfekt.. Jag skriver allt på min o jag mår fan inte bättre av de men ändå skriver jag de.. Du svarar inte alltid på sms. O jag trott de varit nått fel men du har ditt liv Sanna o du har en otroligt fin familj o du e fantastisk... Låt de vara så :-) puss fina du

Sofia

AMEN SISTER! Bra inlägg, Sanna.

ullie

åhh har du oxå någon som klagar på om du skriver nagativt? Har fått blocka en så himla irriterande ja skriver hur ja vill o mitt liv låter som dit ibland man orkar inte o vill gnälls. Så gnäll på du här får du skriva hur du vill Go girl =) <3