Hästrapport.



Jag älskar min lilla pålle!
Har vart ute på förmiddagen och tömkört lite eller ja så gott det gick i värmen. Närmere 30 grader..phuuu

Det var inga som helst problem att fånga henne i hagen *lycklig*
Tog in henne och stod och pysslade med henne en stund. I stallet är det svalt och sköööönt!

Nu tänkte jag analysera lite hur passet gick...är lite dålig på att sätta ord på det men jag ska göra ett tappert försök.

Hon känns otroligt mkt mjukar nu. Jag hade halsförlängaren på men den behövdes knappt.
Det är lättare att jobba henne från marken än uppifrån än så länge.
Vänster galopp gick inge vidare men jag tror vi båda störde oss för mycket på alla flugor, bromsar och hettan.
Jag har mer tålamod och tänker "oj, det blir bättre nästa gång" istället för att tappa humöret. Tackvare Lina!! =)
Så glaloppen går nog bättre imorgon... Skynda långsamt!

Igår åkte vi till vårnäs och red lite på ridbanan Susanna och jag. Hur kul som helst att komma iväg..
Passet kändes sådär. Dom hade vattenspridare på på banan och hon vart lite "trippig" till och från. Det svåra är när hon slår upp huvudet och man kommer lite ur balans.
Mot slutet gick det bättre och jag slutade faktiskt när det gick som bäst *stolt*

Så här i efterhand borde jag haft lite längre krav, det var ett helt nytt ställe och konstiga saker att titta på. Men nu vet jag till nästan gång.

Lastningen gick som en dans. Till träningen gick Andreas bara rak in med henne i transporten, va dom kan mina älsklingar. Hemåt behövde Susanna bara finnas till hands och jag lockade med lite goda morötter så gick det helt smärtfritt. Även själva resan gick bra. Hon stod dock brett, men jag tänkte nog låta henne få göra det tills hon vant sig vid att åka igen.

Hade inne min lilla gulleplutt idag också. Han är väl för söt. Jag svampade av honom lite med kallt vatten och pysslade med honom en stund. Hade tänkt försöka mig på lite tömkörning men avböjde pga värmen. Kan ju vara en fördel om man har lite hjälp också så här i början. Men det kommer inte bli några problem, han är en tuffing våran lilla skrutt som faktiskt fyllde två hela år förra torsdagen =)




0 kommentarer