Blåbärsplockare



Vilken mysig kväll vi fick denna söndag..

Vid halv sju kom Nisse och Alexandra över och vi tog hundarna och åkte ute i skogen med varsin liten bytta.
Här skulle plockas blåbär. Vi lyckades nog få ihop två liter på en timme. Hur många liter våra små älskade voffsar lyckats gluffsa i sig vill jag inte ens tänka på ^^


Dixie tyckte blåbär var mumsmums!


Ticko också..han var en riktigt duktig bärplockare eller bärätare kanske man säger ^^

 
Älsklingen visste inte riktigt vad han skulle leta efter..så jag fick visa ^^



Sen gick det bra...
   



Nisse och Alexandra lyckades också få ihop lite blåa bär




Vi kom fram till att så här känner sig ett litet bär när min älskling kommer för att plocka det ↓





Huuuuu.....Haha!

Nåväl, vi fick ihop varsin burk till slut! Så imorgon blir det till att göra en blåbärspaj!
Men det får bli till kvällningen för imorgonbiti drar Sara och jag till storstan för att shoppa antikt! Wiiiihooo! ^^

Måste passa på att ge min älskling lite ros idag :) Han hade gjort en underbar rostbiffsallad åt mig när jag kom hem från jobbet.. MMmmmm...godaste jag ätit på lääänge! Tack snutten! ♥

Nej nu måste jag sova, gick och la mig efter ett igår  och så upp redan vid halv sju imorse och har hunnit med att jobba åtta timmar idag. :)
Måste bara nämna att det gick sjuuukt bra på jobbet idag..jag hann med så sjukt mycket. Goosch, jag trivs med det jobbet...synd att det snart är över :(
Men men,får ju några helger kvar iallafall!

Sova var det! Godnatt vänner!

Kärlek från mig till er!
0 kommentarer