Vet ni vad det bäst är?


Det är - att här i bloggen kommer ofta dom där vardagsbilderna till sin rätt, ni vet alla dom där hundratals bilderna man bara har i telefonen och typ aldrig ens egnar en tanke åt. Dom kommer liksom till användning här, dom fyller en funktion. Det är nog faktiskt en av dom bästa sakerna med bloggen. Ifall för mig som är lite nördig med mitt flöde på Instagram där jag helst bara lägger upp bilder av god kvalitet, städat, snyggt och prydligt 🙈😅🙈

Men hur som haver, det är dags för en veckouppdatering. Andreas brukar vara den som är mest taggad och tjatar om ett nytt blogginlägg, han vill att jag ska summera vad vi pysslat med eftersom han tydligen har ännu sämre minne än vad jag har, hur det ens är möjligt 😂

Vad har hänt sen vi hördes sist?

Här kommer bilderna in, för att jag ska komma ihåg, jag går till mitt galleri i telefonen och blir påmind. 😂 

I onsdags var Mira på truppgymnastik, Andreas och Neo hängde med henne och jag och Moa-louise var i stallet med mormor. 
  Mira har precis fått erbjudande att byta gymnastikgrupp och börja i en grupp som tävlar. Hon blev såå glad men också såå nervös. Älskade lilla loppan, det är så kul att se henne utvecklas 😍 Att gymnastik skulle vara något för Mira ja det förstod vi redan när hon va en liten plutt 🤸🏻‍♀️

Moa-louise red alla tre (ridbara) ponnysar, hon får verkligen aldrig nog av att rida, fick hon skulle hon nog mer än gärna spendera alla sina vakna timmar på hästryggen.


Själv är jag nöjd över att timmarna i stallet genererar steg i min stegräknare. Och kvoten av vardagsmotion är alltid fylld, det gör mig tacksam! Men också förvånad, hur kommer det sig att jag inte är pinnsmal?? Livet är fan orättvist och hårt 🤣



I torsdags eftermiddag/kväll hade vi hjälp i stallet och fick äntligen tid att köra på med lite här hemma. Det blir liksom alltid bortprioriterat annars, stallet tar så mycket tid och sen ska det lagas mat, läsas läxor, fixas med kläder, förberedas, packas, plockas undan och sen är klockan alltid nästan mitt i natten när Andreas och jag väl kommer i säng. 
  Men i torsdags hann vi massor,  vå hann både städa undan lite inne men också klippa gräset, snygga till på tomten, städa både hönshus och kaninbur m.m. 


I fredags åkte vi till min farfars lägenhet och fixade och hjälpte min bror lite med renoveringen. Han ska få ta över lägenheten och ville snygga till den lite innan inflytt, det är ju inget gjort där dom typ senaste 30 åren utöver badrummet. Den är absolut inte på något sätt nedgången men den har helt klart en äldre standard och kommer att må bra av lite underhåll. Det kommer bli superfint 👌
Tjejerna tycker det är superkul att vara med och hjälpa till och jag tycker att det är viktigt att låta dom vara med. 


Kvällen avslutades med klassiskt fredagsmys, först god mat och sen soffhäng. Vi kollade på lejonkungen 2 och åt lite chips 🥰

I lördags var vi bjuda på dop, så mysigt att få vara en del av en så stor dag. Och alltså wow såå fint allt var ordnat 😍👌👌👌
Kan ni gissa vad vi hade köpt i doppresent? 🤣🎠 Andreas var så nöjd över sin inslagning 🤣

 
Själva dopcermonin hölls i kyrkan där min pappa jobbade under många år. Den är så otroligt vacker ♡

I söndags var det dags för tjejerna att åka på träning med ponnypluttarna, dom har längtat så mycket. Vi har liksom inte riktigt fått det att klaffa med tiderna, det har krockat med annat hela tiden. Men nu äntligen blev det av. Det var första gången Mira tränade för den tränaren och hon var lite nervös, lilla älsklingen. Men det gick så himla bra för båda ekipagen 🙏🥰








I måndags blev det en superspontan träning för tjejernas tränare Cajsa som hade vägarna förbi. Tjejerna var så lyckliga både över att få träffa Cajsa igen men också för att få träna två dagar i rad 😍😍


I tisdags blev det bara en snabb sväng till stallet efter skolan för på kvällen var vi bjudan på kalas i Vingåker. Mysigt att få träffa släkten 🥰

Igår hade vi ettårskontroll inbokad direkt på morgonen. Tänk att våran älskade lilla skrutt blir ett år nästa onsdag 😭

Det blev vägning och mätning och läkarkontroll. Han väger 10,6kg och är 77cm, alldeles perfekt i kroppen och hullet sa läkaren 😍 Besöket avslutades med vaccination, en spruta i vardera lår, jag vet inte vem av oss som tog det hårdas, jag eller Neo #blödigmorsa 😭

Efter besöket va skruttis supertrött och sov en timme i vagnen. 

Och såklart kom febern krypande under eftermiddagen när vi var i stallet.


Men tjejerna hann iallafall rida ett pass på banan. Dom är så jäkla duktiga, fixar och donar med sina hästar 🥺🥰


 
På kvällen hjälpte vi brorsan med lite tapetsering men eftersom Neo hade feber och var superhängig kunde vi inte köra speciellt länge 😔🤒 Men man får ta lite åt gången och trolla fram lite luckor, det är tusan inte lätt få ihop tiden med tre barn och en cirkus med djur 😅


På vägen hem släppte vi in hästarna och jädrans va mörkt det blir snabbt nu. Vi var i stallet ca 20.20 och då var det redan becksvart.😳 Det är dags att plocka fram pannlampor det är ett som är säkert.

När hästarna var inne och matade och nattade och pussade var det dags att åka hem och natta kidsen. 

Stackars lilla Neo var brännhet och slocknade direkt, febern avtog tack och lov lite under natten. Men man själv sover ju så oroligt när någon av barnen inte mår bra.

  Har era barn fått feber av vaccination?

Nej men hörrni så här kan vi inte ha det, det tar ju typ 20 minuter att skrolla igenom ett så här långt inlägg 🤣🙈 Jag får skärpa till mig, två inlägg per vecka borde jag väl kunna skrapa ihop. 🙈
Men om ni tycker jag borde uppdatera fler än en gång per vecka så kan ni väl gilla detta inlägg. Det gör ni genom att klicka på hjärtat här under. Eller skriv en kommentar. 😍🙏

Tack för att ni stöttar mig och följer mig! ❤️
Ta hand om er!


0 kommentarer