Inskolningsvecka två ♡

Jaha nu lägger vi både andra inskolningsveckan och jobbhelg bakom oss och imorgon ser jag fram emot en ledig dag med mina tjejer.

Andra inskolningsveckan gick verkligen helt åt skogen och den har varit otroligt tung och känsloladdad.
Redan i måndags när vi klev in på dagis hade Mira förstått att hon skulle bli lämnade där, något hon inte alls var med på. Alla lämningar därefter har varit katastrof, hon har börjat gråta så fort vi kommit in på avdelningen. På pedagogernas inrådan provade vi med snabba avsked.
Vi har gått in och försökt aktivera henne med något och sedan sagt hejdå, vinkat och gått. Hon har varit hysteriskt varje gång och gråter och skriker. Jag har haft så jäkla ont i hjärtat varje gång. Jag vill bara vända mig om och springa in och lyfta upp henne och ta med henne hem.

Hon har varit ledsen i princip alla timmar hon har varit där och det känns så otroligt jobbigt. Den absolut värsta lämningen var i torsdags när hon skulle springa efter mig när jag skulle gå och ramlade och jag inte kunde springa in och trösta henne. Jag åkte hem och grät floder i över en timme, det gör så ont i hjärtat. Det får mig att känna mig som världens sämsta mamma, det får mig att tänka att jag vill säga upp mig från mitt jobb och vara hemma med mina älskade tjejer tills dom börjar skolan :'(

I fredags gick det lite bättre iallafall. Hon hade varit ledsen en stund när jag lämnat men varit ganska nöjd när dom varit ute och lekte. Det kändes såklart skönt att se henne nöjd när jag hämtade. Jag bara önskar det vore lite lättare att lämna.

Usch, det är så otroligt mycket känslor som svallar upp inom mig. Jag vet att det blir bättre men just nu är det otroligt, otroligt jobbigt och nu nästa vecka drar allvaret igång på riktigt, både jag och Andreas är tillbaka på jobbet och det blir 3-4 dagar i veckan på dagis för tjejerna. Jag kan inte hjälpa att jag har lite panik över att andra inskolningsveckan gick så här dåligt.

Men imorgon är jag som sagt ledig och det ska bli riktigt underbart att få en heldag med mina tjejer utan några tider att passa. På tisdag börjar jag redan klockan fem på morgonen så det blir Andreas som får lämna. Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen det går bra.

Är det fler än vi som har haft problem under inskolningen?

1 kommentar
Anonym

Usch det är hemskt. Min kille va likadan..men släppte efter ett par veckor. Sen gick det bara bättre o bättre..men det gör ont i en! På torsdag är det dax för lilla flickan att skolas in. Hon är extremt mammig, så fruktansvärt nervös för detta. Men man ska inte ta ut ngt i förskott! 😊 Hoppas det går bra för er nu...förstår hur du lider😕 kram