Jag är en känslomänniska..

Jag och min lilla ängel har just haft en helt underbar stund, vi har popat massor musik på hög volym och dansat järnet. Vi avslutade med att spela låten som får mig att gråta hundra gånger av hundra. Nu sover lillan söt, hon gillar den också :)
 
 
 
Det här är nog den finaste låten jag vet..kanske helt enkelt för att den betyder så otroligt mycket för mig, på så många sätt. Den började spelas på radion när jag och älsklingen 2012 gick igenom något jag inte önskar någon, någonsin. Vissa dagar kan jag prata om det, behöver jag prata om det, andra dagar vill jag bara glömma. Så här i efterhand vet jag att allt hade en mening för hade det inte hänt hade jag kanske inte haft min lilla älskade Moa-Louise här men just då var det fruktaskvärt tungt..
Att som förväntansfulla föräldrar till sina första barn få veta att bebisarnas hjärtan inte längre slår är nog bland det värsta man kan vara med om. När jag läser inlägget från då, minns jag precis hur jag kände när jag skrev det, jag vet att vi inte är ensamma om att ha gått igenom detta och till alla er som varit med om samma sak vill jag skicka så mycket kärlek.
  Efter en tid av sorg hade vi ändå lyckan med oss trots alls och när vi fick beskedet att vi skulle få en 2013 års bebis lyssnade vi mycket på den här låten, skräckslagna, ja totalt livrädda för att ännu en gång mötas av tråkiga besked men såklart också åter igen förväntansfulla. Ni förstår kanske bättre nu varför texten känns så otroligt träffande för oss...
 
Om ditt hjärta slår, kommer jag vara med dig vännen vart du än går.
Om ditt hjärta slår, kommer jag känna av din själ vart jag än går.
Vart jag än går, vart du än går
 
När Moa-Louise föddes bad jag min älskade syster att sjunga den här på hennes dop, vilket hon också gjorde, tillsammans med vår fina, fina vän Olle..jag älskar deras version ännu mer och jag är så ledsen över att vi inte filmade de. jag får önska mig en repris tror jag, inspelad så jag kan köra den om och om igen och grina lite ;)
 
Visst är det lustigt hur en låt kan betyda så mycket - sorg, gläjde och lycka, ja allt på samma gång.
Som sagt det här låten får tårarna att rinna, varje gång jag hör den.
 
Till min älskade, älskade dotter - jag kommer vara med dig vart du än går
Du är mitt allt. För mig är du livet 
 
0 kommentarer