Julmarknad..

..I oktober.. Ja, jag vet det känns kanske lite i tidigaste laget, även för en jultokig som mig. Men julmarknaden i Julita brukar alltid vara i slutet av oktober så det har ju liksom blivit en tradition och en liten smygstart på julen. 


Många runt om i vårat avlånga land verkar ha fått den första snön under natten men här blev vi utan. Lite synd för det hade helt klart höjt stämningen på julmarknaden. 

Vid lunchtid anlände vi till Julita och mötte upp min syster med familj, mamma, pappa och min farfar. Så mysigt att få en dag tillsammans. 
 Så mycket folk som det var när vi skulle gå in har jag inte varit med om att det har varit tidigare år, vi fick till och med stå en stund i kö för att komma in. 

Vi strosade runt inne på marknaden i ett par timmar, tjejerna fick träffa jultomten och vi passade på att köpa lite julgodis och delikatesser i de olika marknadsstånden. 







Vi hann också kolla in hos Pettson och Findus och såg att dom hade fått julfint inne i sin lilla stuga. Jag kan inte hjälpa att längtan efter att få julpynta här hemma bara bubblar i mig. 
Men skulle jag börja riva fram julpyntet nu skulle Andreas få spader på mig minst sagt, haha! Så jag får nog snällt vänta ett par veckor till, får Andreas bestämma så helst till dagen innan julafton. Så är det att leva ihop med Grinchen ;)

Vi avslutade vår runda med att köpa en julkärve på vägen ut, det gör vi varje år. Tycker det är både mysigt och fint med en kärve utanför fönstret. Men varje år kommer vi på lite väl sent att vi köpt en o det är alltid samma skit att försöka slå ner stolpen i backen efter att kölen har slagit till, hahaha  vi får se om vi lyckas komma ihåg det tidigare i år. 


Efter marknaden följde syster, Tomas och bebis med hem till oss och vi har haft en så mysig kväll tillsammans. 
Vilken underbar lördag vi har haft!

Nu ska jag försöka sova, imorgon ska jag och tjejerna ut tidigt till stallet så det är dags att ladda om batterierna för en ny härlig dag.

Hoppas att ni har haft en fin lördag!

0 kommentarer