Något bra varje dag ♡

Det var ett tag sen sist, dagarna blir lätt till både veckor och månader mellan inläggen och skrivlusten men ibland faller den in.

Jag har bestämt mig för att försöka lista tre bra saker varje dag ett par dagar framåt.. Varför?
 Jag har så lätt att fastna i det negativa, grubbla för mycket över allt dåligt och gräva ner mig i saker som tynger mig.. Jag är där nu.. till sist ser jag bara mörkret.. det är en snabbt nedåtgående spiral och så är jag plötsligt där nere.. i mörkret.. Jag ser inget bra med mig själv, jag gör inget som är bra, jag är inte värd ett skit och alla ser ner på mig med samma ögon som jag själv ser mig. 

Jag pratar inte om sånt här för det är jobbigt, varför skulle jag låta någon få se ner i det där mörka jag ser? Och hur kan man sätta ord på allt? Är det ens okej att känna så här? Jag är ju vuxen..

Men sanningen är ju inte den att allt är mörkt, varje dag bjuder faktiskt på saker som är bra, med mig, med andra, med livet.. det gäller bara att se dom. Jag behöver lära mig se dom. Och tre saker.. T R E  saker kan inte vara omöjligt.. inte ens för mig.

Idag är jag glad för att solen har lyst och det ger hopp om att inte våren är så långt bort trots allt och jag gillar verkligen våren.

Jag gjorde ett jobb jag blev nöjd med idag, det gick mycket snabbare och smidigare än jag hade trott och det fick mig att känna att jag faktiskt kan mitt jobb! Jag är bra på det jag gör ibland.

Jag kollade Skatteverkets app idag och blev glatt överraskad över vad jag ska få tillbaka på skatten. Nej, nej - pengar gör en inte lycklig.. Meen vi har inte direkt haft överflöd med pengar den senaste tiden så att få några kronor extra att kunna unna sig något för känns otroligt skönt och det gör mig tusan glad. Jag tänker nog faktiskt unna mig något nytt klädesplagg. 

Jag lyckades!! Det finns mycket mer jag skulle kunna nämna här och nu men jag tänker nöja mig så här för idag. Och faktiskt, jag känner en liten positiv känsla gro någonstans i mig efter att jag har skrivit detta. 

Nu ska jag ta en dusch och sjunka ner i soffan en stund innan det är dags för sängen.    Andreas är på kurs denna vecka och jag har lovat honom att inte göra mig själv "till ett offer" för att jag är själv och har så lätt att känna mig ensam. Jag är inte ensam. Mina älskade underbara barn ligger och sover sött i sina sängar, här brevid mig ligger mina fyrbenta älsklingar på rad. Jag är inte ensam. Och bra saker har hänt idag ♡



1 kommentar
Linda

Vet precis hur det är, jag är likadan. Jag har sedan tre månader en 'gratitude list' där jag skriver en bra sak med dagen, det är riktigt tufft vissa dagar, lättare andra.
En superbra idé att köra på med positiva listan, heja dig, det är inte lätt att vara en person som lätt hamnar i det negativa.