Året som gått



2018 är här och det har redan gått en vecka på det nya året..Nya planer smids, nya mål sätts upp. Vad har 2018 att erbjuda? En blank bok redo att fyllas med minnen och vi har bara vänt upp första sidan.. 2018 nu kör vi!!

Jag brukar ju försöka göra en tillbakablick på varje år och tänkte så även göra nu. Detta blir en liten kort sammanfattning på det gånga året.


Året hade sina riktiga dalar, en av mina närmsta vänner lämnade min sida och beslutet jag där och då fick fatta är utan tvekan det jobbigaste beslutet jag tagit i mitt liv. Min Älskade Haminja springer nu på de evigt gröna ängarna och mitt hjärta kommer aldrig kännas helt igen. Jag vet helt ärligt inte om stallet någonsin kommer kännas desamma utan henne. De senaste åren har två av dom som stått mig närmast genom mina år in i vuxenlivet lämnat mig och jag skulle ljuga om jag sa att det inte har påverkat mig, jag har tappat bort en bit av vem jag är utan dom.

2017 var året jag klev över strecket och kan inte längre kalla mig för 20-någonting. Nej nu är jag där, jag blev 30. 

Jag hade en otrolig åldersnoja innan, känslan att slitas mellan att känna sig ung och omogen och det faktum att man faktiskt räknas som en vuxen människa som kanske borde ha ordning på livets alla pusselbitar. Men när min 30-årsdag och allt firande låg bakom mig så är det ju trots allt bara en siffra. Klyschigt men så känner jag. 
Jag är numera en omogen och barnslig 30+

Min Älskade pappa fyllde också jämt år 2017 - 60 bast blev han och dessvärre låg hela den här familjen sjuk när hans stora dag firades :'( men tack o lov får vi nu i vårdagarna äran att fira honom när vi allihopa åker på resan han fick ♡




2017 sa jag tack och hej till mitt jobb på Biltema ett beslut jag inte har ångrat en sekund. 
  Året bjöd på en riktigt oväntad vändning i mitt liv, jag klev tillbaka till mina gamla rötter i byggbranschen och jobbar nu på Golvcenter där jag trivs nästan pinsamt bra.  Nej jag trodde nog aldrig jag skulle vända tillbaka till denna bransch och hade det inte varit för att erbjudandet kom just från mina nuvarande chefer  (som jag själv gick som lärling hos) hade det nog aldrig ens kommit på tal. 

Men att byta jobb och arbetstider fick för mig många bitar att falla på plats. Och så även för mina barn som äntligen fått fasta rutiner med förskola o vardag. Det är underbart att aldrig jobba varken kväll eller helg ♡

Vi fick år 2017 tillskott i familjen - älskade lilla Féline flyttade in och fick snabbt en självklar plats i både familjen och i våra hjärtan! Jag vill passa på att tacka fina Ebba för att vi fick förtroendet att överta din fina skatt och för att vi får äran att ha henne som vår familjemedlem ♡



Även min bättre hälft passerade 30-strecket detta år.. så nu kan vi känna oss gamla och grå tillsammans. 

Min bästa vän kom inte undan han heller.. så 30 är vi nu hela bunten.

 2017 var också året då min älskade vän blev friskförklarad och aldrig har jag känt mig så lättad ♡

Mina älskade döttrar växer så det knakar och det är nästa ofattbart att Moa-Louise blir fem år detta år och Mira tre.. Hur kan dom vara så stora redan? Mina bebisar. 
  Jag skulle omöjligt kunna vara stoltare, dessa två fantastiska minimänniskor har utvecklats till två små fina och förståndiga, omtänksamma tjejer som verkligen månar om både varandra och alla runt omkring dom! Jag njuter av varje dag. Tänk att jag har äran att få vara eran mamma, att jag får följa eran uppväxt, att jag får se er utvecklas till dom ni är. Ni är mitt allt och ni är underbara. Jag är såå stolt ♡♡♡♡


Som vanligt har även 2017 bjudit på många projekt här i Olofsro och det jag nog är allra mest nöjd med är vårt nya köksbord som min älskade hemmasnickare så otroligt tjusigt fått till, visst är det fantastiskt!?

Ja mycket har hänt detta år, både tråkigheter och glädjeyror - livet med sina upp och nedgångar. 

Tack till alla er som stått vid min sida genom år 2017, tack alla ni för allt vi gjort tillsammans, tack för alla minnen. Tack för att ni gjort 2017 till vad det blev ♡ 


















Tack år 2017 - nu kör vi 2018 och jag hoppas och önskar att det blir ett fantastiskt år. Jag önskar alla mina nära lycka, hälsa och framgång detta år, jag önskar er ett bra år och jag önskar att vi skapar fler fina minnen tillsammans även detta år.  Jag är superpeppad och vet att mycket kul väntar detta år. 

Välkommen 2018 ♡








0 kommentarer