Jag har blivit en nörd ♡

Ja, jag fortsätter att undra - vem har jag blivit?


 Mina senaste Googlesökningar, mina flöden både på Facebook och Instagram..allt handlar om träning, träningskläder, träningtips.

Jag har siktet så hårt inställt på att en gång för alla komma i form, bli vän med min kropp, orka mer, bli starkare, att det nästan är det enda som snurrar i mitt huvud just nu. 

 Jag längtar efter att få tid till att träna, jag längtar efter att ta slut efter ett varv i spåret, jag till och med längtar lite tillbaka till gymmet där jag aldrig trodde jag skulle sätta min fot igen.

Jag hade aldrig någonsin kunnat tro det här om mig själv om jag ska vara ärlig. Men jag känner också oerhörd press på mig själv, någonting säger mig att det är nu eller aldrig det gäller. 

Jag jagar resultat så hårt men på vägen har jag glömt det kanske viktigaste av allt..kosten och återhämtningen

 Jag gör som jag alltid gjort innan..Jag svälter mig. Men den här gången fungerar det bara inte..det ger mig inga resultat, det ger mig ingenting mer än en en trött och utsliten kropp. 

Vissa dagar går maten kanon, jag äter ofta och nyttigt utan att fuska. Men sen är jag tillbaka i det där jäkla ekorrhjulet. En dag utan mat, en dag med ett mål mat, en dag med blodsockerfall, jag trycker i mig något sött för att inte svimma och få snabb effekt, jag får ångest, hoppar över ett mål mat..Ja ni vet hur det kan snurra på. Jag MÅSTE ta tag i det här på riktigt. Men det är svårt för jag har alltid haft en dålig relation till mat.

Det här blir ett hinder för mig för att ta mig vidare i min träning och det kan också bli mitt fall. 

Jag måste också lära mig att tillåta mig själv ta en dag ifrån all typ av träning då och då utan att känna mig som världens sämsta. Det ger ingen effekt att köra på i hundra blås varje dag. Jag vet att kroppen behöver återhämtning men jag blir så ivrig. Jag vill bara köra på..allt för att nå någon form av framgång i träningen så snabbt som möjligt.

Jag tror också det skulle vara nyttigt för mig att våga träna ihop med någon annan utan att försöka jämföra mig eller känna mig dålig. Jag behöver motivation, tips, råd och peppning. Jag står liksom lite still och tar mig inte vidare..Jag vill få ut så mycket mer.

Jag måste bara våga lite mer..får jag resten av bitarna på plats kommer jag ju med all säkerhet även orka lite mer. 

Ja just nu känner jag mig som en nörd på riktigt men det känns okej för mig! ;)
/Nördig brud

1 kommentar
Anonym

Tips mammafittnes på Facebook mycket bra tips 😀💪 Camilla Almen