Näst sista..

Då har min näst sista jobbhelg passerat. En riktig skithelg på så många sett MEN den har också haft sina glimtar. 


Fredagen både började och slutade illa. Jag och min mamma skulle på begravning för min mammas faster i Sala men inte ens halvvägs dit fick vi fel på bilen och blev stående vilket resulterade i att vi missade begravningen. En begravning är väl aldrig något man ser fram emot direkt. Men det är ett tillfälle man vill vara med och dela med nära och kära. 

Sen fortsatte oturen att regna över mig hela långa dagen.

När vi under eftermiddagen nåddes av den hemska nyheten om terrorattacken i Stockholm kände jag mig bara så uppäten av sorg..i hela själen. Vart är världen på väg? Ska mina barn växa upp i den här världen? Vi spenderade kvällen vid tvn och uppdaterades av nyheter kring dådet, vi pratade, vi kramades och jag som vanligt grät. Jag blir så otroligt påverkad av såna här händelser och det har hängt över mig som ett litet svart moln hela helgen. Hur kan sånt här få hända? Hur kan världen vara så grym? Usch, jag finner inga ord.

På lördagen hade jag extra svårt att lämna min älskade familj för att åka och jobba. Livet är så skört, man har ingen aning om hur länge man får njuta av dem man älskar högst. Jag vill egentligen spendera varenda sekund med mina barn och ibland gör det så ont att lämna dom.

Lördagskvällen blev iallafall helt underbar. Vi fick sällskap av Tobbe och Johanna. Vi grillade, spelade spel, skrattade och bara hade det trevligt. Ett fantastiskt avslut på den dagen. 

Söndagen startade jag upp tidigt i stallet för att sedan snabbt hem och duscha för att åka vidare mot ännu en arbetsdag. Jag kommer verkligen inte alls sakna att jobba helg sen...Jag har en helg kvar att jobba nu och det ska bli overkligt skönt att få slippa helgerna efter det.  

När jag kom hem från jobbet igår var jag så slut i både kropp och knopp, tror varenda muskel i hela kroppen kändes öm. Jag har hela veckan gått med spänningar i både nacke och axlar vilket har resulterat i huvudvärk. Det har dessutom fått mig att sova illa och oroligt.  Tror jag får försöka unna mig att ta mig iväg på massage igen när skattepengarna ramlar in så jag kan få bukt med det här. 

Idag är vi lediga hela familjen och ska försöka hitta på något roligt tillsammans. Imorgon åker ju Andreas iväg till sitt jobb och kommer inte hem igen förrän nästa onsdag. Så imorgon startar den nya vardagen som ännu känns både oviss och lite skrämmande. Men det ska gå bra! 

Ha en fin måndag och glöm inte att vara rädda om varandra ♡

0 kommentarer