Dumma baciller

Ja här fortsätter bacillerna att härja runt. Stackars lilla Miran är så otroligt snorig och hängig. Tack och lov har hon varit feberfri idag men hostan är tillbaka så fort vi lagt henne för natten, jag tycker så synd om henne. Och eftersom hon inte kan prata så är det så svårt att veta hur vi kan hjälpa henne bäst. Två nätter i rad nu har jag fått bulla upp med kuddar och suttit och sovit med henne, det har varit det enda som hjälpt. Det va ena riktigt envis baciller hon har råkat ut för, men det är väl så här för de flesta barn när de börjar förskolan. Har för mig att vi hade exakt samma visa när Moa-Louise började dagis. Tror knappt vi hann igenom inskolningen med henne innan det var dags för tråkiga sjukdagar hemma.

Så idag fick jag styra om lite i mitt schema på jobbet och vara hemma med tjejerna tills Andreas kom hem och kunde byta av mig. Det är otroligt jobbigt att känna pressen över att man behövs på jobbet samtidigt som jag vill finnas hemma och underlätta för alla nu när Mira är sjuk. Moa-Louise blir ju också lite drabbad när Mira behöver mycket närhet och ompyssling. Men hon är så rar och kramar och myser med lillasyster. Världen bästa tjejer ♡

Nu står vi lite i valet och kvalet om vi skulle få iväg Moa-Louise till dagis imorgon en liten sväng för att hon ska få utlopp för lite energi och se något annat än hemmets fyra väggar. Tror hon kan behöva det även om hon själv säger att hon helst vill vara bara hemma.
Mira kommer självklart få vara hemma även imorgon. Skulle aldrig kunna lämna henne på dagis när hon är så hängig även om hon är feberfri.

Usch va det är tråkigt med dessa sjukdagar, nu vill jag verkligen bara att vi alla ska få vara friska så vi kan hitta på massor roliga och mysiga saker. Till helgen måste vi alla vara pigga, jag har ju ledig helg.

Nej far och flyg med er nu bacillskrällen!

0 kommentarer