Torsdag ♡

Idag har det snöat nästan hela dagen, så himla mysigt! I morse var det ruggigt kallt ute men nu till kvällen är det åter igen bara ett par minusgrader. Det är lite lagom det.

Vi har fixat och donat hemma hela långa dagen idag. Målat, spika några lister och plockat. Små steg i rätt riktning! Varje liten grej vi prickar av känns flera kilo lättare över axlarna.

Lillan har underhållt sig själv så bra hela förmiddagen, hon har ganska så körigt numera med alla sina små dockbebisar ^^
Och lillasyster har härjat runt i sin gåstol.

Innan lunch fick älsklingen och lillasyster ta en sväng till stan och handla lite mjölk o blöjor medan jag och lillan stekte lite pannkakor till lunch. Amerikanska pannkakor blev det dagen till ära. Supersmarrigt!! 


På eftermiddagen blandade jag ihop lite trolldeg åt lillan för första gången. Mamma gjorde det ofta när jag och mina syskon va små så det kändes kul att testa på det själv. Tur att det var busenkelt. För er som inte gjort trolldeg förut så blandar man

2 dl vetemjöl
1 dl salt
1dl vatten
2 msk matolja
Ev. några droppar karamellfärg

Vill man torka mästerverken gör man det en timme i ugnen på 100°c och låter dem sedan stå i rumstemperatur. 



Det blev jättemånga fina alster som nu ligger på tork från den här kreativa pinglan. Hon är så himla duktig och det märks så väl att hon tycker om att pyssla och skapa, mammas lilla tjej! ♡

Till kvällen kastade vi ihop hemmagjord pizza på fullkornsbröd. Efter kvällsmaten åkte jag och lillan till stallet och släppte in hästarna med hjälp av mormor. När vi var hemma igen smet älsklingen iväg till Johan och jag nattade brudarna som för andra kvällen i rad somnade i sina egna sängar. Dom är så duktiga. Jag blir så stolt. 

Nu ska jag försöka sova lite, imorgon ska jag upp tidigt och släppa ut hästarna så det gäller att hinna få lite skönhetssömn! 
1 kommentar
Sara

Och jag blev beordrad att vara på övervåningen när dom snacka😂😂