Vem saknar du?

Julen är en underbar högtid på alla sätt och vis. Jag tycker det absolut bästa med julen är att umgås, hur alla tar sig tid att träffas och ha mysigt tillsammans. Bara spendera tid med nära och kära får mig att må så bra. Det får mig att vilja ja jul oftare ♡


Men..det är också på julen de vi saknar fattas oss lite extra. Det är på julen det blir så otroligt kännbart att de inte längre finns hos oss. Och mitt i all glädje denna julhelg så kommer tårarna och det onda i hjärtat att gör lite extra ont.

I år förlorade jag min älskade bästa vän, min familjemedlem Ticko och jag skulle ljuga om jag sa att jag fortfarande inte sörjer honom. Det gör jag. Och tårarna rinner fortfarande ofta bara av tanken på honom, att han inte längre finns här oss mig, att livet fortsätter utan honom. Jag hör hur det låter - hon grinar fortfarande över sin hund-  Men har du inte själv haft djur så förstår du inte..har du inte själv älskat så kommer du aldrig förstå.

Hösten 2002 förlorade jag min morfar, hastigt och lustigt så fanns han bara inte längre. Jag kommer aldrig glömma min morfar och det är så mycket jag önskar han hade fått se och uppleva.
  Det är så mycket jag undrar. Hade du varit stolt över mig? Hade du tyckt om den jag är idag? Har jag gjort kloka val genom livet tycker du? Ja det är så mycket jag undrar över, så mycket jag aldrig kommer att få svar på.

 Ser du ner på mig från himlen morfar? Jag pratar ofta med dig och ber dig om styrka när livet känns tungt för jag vill någonstans tro att du är min skyddande ängel, att du finns där för mig, att du hör mig.

Det här inlägget är ett av de jobbigare jag har skrivit och det har verkligen tagit tid mellan tårarna. Jag hade nog inte orkat skrivit det om det inte varit en punkt i en bloggutmaning..MEN..Jag är glad att jag gjort det. Jag vill minnas de som inte längre finns här hos oss, jag vill att de ska vara ihågkommna, hyllade och omtalade även om de inte fysisk finns här längre. För det är dom värda ♡

Julen ÄR glädjes högtid men jaa, den är även saknades tid. Tid för eftertanke.

Tänk på att njuta av varandras sällskap för en dag ska vi alla lämna jordens yta och vi har faktiskt ingen aning om när. Ta ingen för givet. Berätta för dina nära och kära att du älskar dom. För hur högt jag än ropar till min morfar och min älskade Ticko så kommer dom inte höra. Och det gör ont.

Älskar varandra! ♡ 

0 kommentarer