Det här med hemmaträning ♡

Ja ni, de som följer mig på snapchat har fått följa mig lite i min träning, er andra har jag inte uppdaterat så flitigt.


Jag har på något sätt, jag vet inte riktigt när det hände eller hur, bestämt mig för att det verkligen är dags att komma i form nu. Jag hatar verkligen allt med min kropp och hade jag dålig självbild innan jag fick barn så är det inget mot vad jag har i dag. Jag tittar mig i spegeln och mår sjukt dåligt..Jag hatar allt jag ser..Och alla extra kilon som hänger sig kvar knäcker mig...och vem kan göra något åt det? Jo, bara jag och ingen annan. 

Jag har som de flesta vet redan ganska fullspäckat i mina veckor med barn, jobb och hästarna så att ta sig till ett gym och bränna av ett pass finns liksom inte riktigt på kartan just nu, även om vilja finns så går det inte riktigt att få ihop.
Därför vill jag slå ett slag för hemmaträning. Något som funkar kanon för mig, jag behöver inte tjata till mig barnvakt eller stressa iväg någonstans. 

Jag har kört efter ett träningsprogram som innefattar 2*15 min styrka hemma varannan dag och varannan dag promenad/jogging 45 min.

Och jaaa det är lite annorlunda att träna med två busungar runt fötterna MEN det är också väldigt roligt. Så fort jag plockar fram min träningsmatta så vet tjejerna vad som är på gång och jag har helt enkelt fått engagera dom också. Vi värmer upp och dansar tillsammans. Ibland har jag någon på ryggen när jag gör armhävningar och ibland får jag lyfta barn istället för hantlar. Men vi har det kul. Förena nytta med nöje helt enkelt.

Så att man inte kan träna för att man har barn handlar bara om att man inte vill skulle jag säga.

För ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. 

Jag har kört några veckor och har varken vägt mig eller mätt mig vilket va dumt, jag ser själv inga resultat alls..men jag känner skillnad. Jag känner mig starkare i kroppen, jag känner mig piggare, jag känner mig lite bättre. Att komma i form med min kropp kommer att ta tid och jag har en jäkligt lång och jobbig bit kvar. Jag hoppas jag kommer hålla i min motivation och jag hoppas inte att jag kommer att ge upp. 

Fixar jag det här? Tror du på mig? 

3 kommentarer
Sara

Klart du fixar det👊🏻👍🏼💪🏻

Anonym

Klart att du gör. Kämpa 😊 kram caroline

Madde

Självklart ❤️😍👌👍💪