Hemma ♡


Igår kväll sent kom äntligen min älskling hem efter en vecka på resande fot. Jag känner mig återigen en smula töntig när glädjetårarna sprutade när han klev in genom dörren. Jag vet, han har bara varit borta en vecka, men jag har saknat honom så jäkla mycket. Så fort han kom hem infinner sig en helt annan trygghet här hemma och inom mig. Han är familjens eget lugn. 

 Allt praktiskt här hemma har nästan tagit upp all tid så på gott och ont har jag fått skjutit lite på den där extrema saknaden som kom sköljande över mig nu. 

Samtidigt som den här veckan har varit jobbig, stundvis förjävlig (till exempel när vår hund Ticko fick anfall i lördags) så har den varit nyttig också. 
Nu vet jag, rent praktiskt klarar jag allt själv (med lite hjälp från min älskade mamma och syster såklart) laga mat, städa, fixa pannan, köpa pellets, handla, natta barn, ta hand om djuren, tvätta, gå ut med sopor..ja allt det.. men känslomässigt..nej..jag klarar mig inte utan min älskling så länge utan att få lite hjärtesorg. Jag blir ensam utan honom. 
Jag vet att när han är hemma så kan vi ta oss igenom allt som är jobbigt, tillsammans! Jag behöver honom. Jag och mitt stormiga känsloliv behöver den klippan han är för mig. 

Jag älskar dig älskling och jag är så glad att du är hemma igen! För mig är du allt ♡ 


0 kommentarer