11 dagar..


 Idag är det 11 dagar kvar till beräknat datum för bebis ankomst.. men vi sjäva vet redan att bebis kommer att komma tidigare, vi säger inte när för vi kan faktiskt inte veta exakt. Men bebis kommer att komma med planerat snitt (om inget jättedrastiskt skulle hända innan).
   Det känns både som en lättnad och lite som ett nederlag, det innebär ju att jag troligen aldrig kommer att vara med om en "normal" förlossning samtidigt som det också innebär att jag inte kommer att behöva gå igenom det jag fruktar mest - igångsättning eller akut snitt. Jag mådde ju rätt dåligt psykiskt efter det akuta snittet med lillskruttan. Så på så sätt känns det som en sten som lättat.. jag vet vad som komma skall..Inga beslut fattas över mitt huvud. Det känns bra! 

Jag har fått skriva ner mina önskemål inför snittet och jag hoppas att de kommer att läsa dem och verkligen ta hänsyn till vad jag önskat så långt det är möjligt.. Jag kände ju att ingen lyssnade på mig sist..jag kände det som om jag tappade rätten att bestämma över min egen kropp och min egna förlossning..
  Den här gången är det MIN förlossning!! 

Och snart är det dags..! ♡ 
0 kommentarer