Fredag fylld med lek..

 
Nej men är det redan fredag.. igen, helt otroligt! :)
 
Idag är jag ledig och var lika så igår. Så igår kom det ju en mäklare och värderade vårt hus, mycket spännade. Jag var uppe tidigt och dammsög av nedervåningen och plockade iordning på det sista så det skulle se fint ut. Och mäklaren tyckte att vi hade det mycke fint, yeeey!! Nu får vi bara vänta lite på ett utlåtande.
 
Lillan är ju fortfarande snorig och hostig men äntligen feberfri och lite piggare iallafall. Dagen igår blev ganska lugn den med. Jag pysslade lite mer här hemma med några nya projekt jag har och lillan underhöll sig själv.
 
På eftermiddagen kom mormor ut och vi bjöd på frukt- och smootiefika och tittade lite på film! =)
 
När älsklingen kom hem från jobbet tog han med lillan och åkte för lite ärrenden i vingåker och jag tog hundarna med mig ut till stallet.
   Vår fina lilla Pagge har fått ont i benen så vi fick tipset från våran veterinär att testa att dra av honom skorna och snösulorna. Det var lättare sagt än gjort. Älsklingen fick komma och försöka hjälpa mig, det är tusan inte lätt att nå ner med en rund mage ivägen ^^ Det slutade hur som med att vi fick hjälp av världens bästa Tina och Robban. Dom kan konsten att dyka upp som räddande änglar. Nu är skor och sulor borta så vi håller tummar och tår att han blir bättre nu.
 
Eftersom vi alla va samlade i stallet så passade jag och lillis på att ta en barbacka-tur ihop medan våra älsklingar gick en prommenad med hundarna.
Älskade åsnan skötte sig exemplariskt, hon vet att hon måste vara extra rädd om sin runda lilla matte nu <3
 
Idag har jag varit galet trött, jag hade egentligen allra helst legat kvar i sängen hela långa dagen ;) Men vi har haft en dag full med lek här hemma och det är värt mer än all sömn i världen.
 Förra veckan letade jag nämligen rätt på min gamla mini porslinsservice (eller det som va kvar av den, hehe) som låg var i en låda hos mamma och pappa. Hämtade även hem ett litet bord som jag och min lillasyster hade i vår lekstuga som små. Behöver jag säga att lillan är överlycklig över att kunna ha sina alldeles egna kafferep ^^
Hon skulle nog kunna fika där i sitt rum i flera timmar, älskade lilla hjärta
 
 
0 kommentarer