Stockholm & Sabaton

Här kommer en riktig bildbomb från förra veckan när vi spenderade en otroligt härlig dag i Stockholm hela familjen tillsammans med Lillis och Tomas!!
 
Strax efter klockan nio på morgonen satt vi i bilen påväg mot huvudstaden! Vi gjorde ett stopp vid Sillekrog för lite matning av lilla ängeln och inköp av lite resgottis !
Runt lunch hade vi anlänt till våran destination - Gröna Lund
Vi tog lunch på Hotellet vid de nya Abba-museet där även Lillis och T stannade över natten.
 Jag åt hummer för första gången, det kändes sjuukt lyxigt, men tyvärr ingen smaksucce om jag får säga va jag tycker. Hade kanske en aning för höga förväntningar!
I väntan på att grönan skulle öppna tog vi årets första mjukglass..såå smarrigt!!
 
Väl inne på grönan gick timmarna snabbt, Älsklingen och T köpte varsitt åkband och flängde runt mellan karusellerna. Jag, Lillis och Lilla ängeln strosade runt och spelade på lyckohjul och göttade oss med annat. Vårt första spel resulterade i 2kg toblerone. ^^
 
Klockan åtta kom vi till dagens höjdpunkt- Sabaton uppträdde på stora scenen!!
Tänk att lilla ängeln bara är tre månader och redan varit på sin första hårdrockkonsert, det är inte illa pinkat!
 
Efter konserten begav sig jag och lilla familjen hemåt medan Lillis och T spenderade natten och hela fredagen i storstan.
 
Tack fina, fina ni för en helt underbar dag, det måste vi göra om! ♥
 
Btw vill verkligen ge ris åt Gröna Lund för otroligt dåliga ammningsmöjligheter, jag blev riktigt besviken med tanke på att det ändå är ett familjeresemål. Jag var helt övertygad om att Gröna Lund skulle kommit så pass långt i utveckligen att det skulle finnas ammningsrum som  det till exempel finns på IKEA och de flesta shoppingcetrum, men icke!
  Och inte nog med detta var det ruggit taskiga möjligheter för blöjbyte, en yttepytte liten toa där vagnen knappt gick in, skötbord fanns BARA på damernas..lever vi inte på 2000-talet, skärpning grönan här har ni något att jobba på!
 
Ammningsrum Sabaton Sabaton gröna lund abba museet ammning Gröna Lund hummer mjukglass skötbord Gröna Lund
0 kommentarer