Blåst..


Idag blåser det som sjutton ute, typiskt jag som hade hoppats på lika fint väder som igår. 

  Satt ute hos mamma och pappa på gräsmattan med hundarna och läste hela dagen igår inte en tanke på att solen stekte mig...gooosch och jag som är superkänlsig mot den första solen...mycket riktigt röd som en kräfta..dessutom hade jag suttit helt snett i min lilla solstol så brännan var långt ifrån jämn och snygg..Haha!



Och på tal om blåst.. Igår hände det..jag vart stoppad för första gången och fick blåsa. Blåskontroll vid kyrkan här i byn..
Haha trodde jag skulle bli mer nervös än jag vart..men egentligen varför skulle jag bli det för, jag va ju inte full =P

Nehepp då kan man inte längre skryta med att man aldrig blivit stoppad...men det tog ändå tre år innan min polisoskuld upphörde att existera ^^

En tanke som säkert slagit de flesta..hur kommer det sig att poliser gör en så nervös och får en att känna sig så skylig?
Respekt?




Kvällen igår vart dundermysig. Hampe, Moqvist och Olle kom över och vi käkade lite tacos. Det slank dessutom ner en o annan öl och nått glas vin också...en tisdag..är det inte underbart!?

Som efterrätt vart det rabarberpaj som jag kastat ihop (min livs första) med lite vaniljsås och så glass..
Vart en riktigt lyckad kväll..fler sånna tack! ^^

Idag skulle jag och min älskade vän Sara åkt till E-tuna för att kika på lite gamla möbler och loppis fynd...men hon är sjuk...Uuuuuhuuu! Inte alls kul =(

Istället ska jag åka in till stan och hitta på nått med min lilla lillis som är lika grinig som alltid och ringer och tjatar =P
Blir kanske lager 157... Usch känns som jag inte har lust med nått alls idag..blää.. Jäkla väder.

Nehepp..adjöss med er!
0 kommentarer