Sommar, sommar, sommar!

När solen steker blir det allt glesare mellan inläggen må jag säga. Att blogga är väl kanske ingen ren sommarsysselsättning kanske ;)

Nu har Andreas haft semester en hel vecka och vi har hunnit hitta på en massa mysigt.
Jag bjuder på några höjdpunkter då jag inte orkar återberätta allt..

Vi vart med bjudna av våra kära vänner Susanna och Calle på en tur i hjälmaren med deras båt och jag måste säga att det var en helt fantastiskt kväll. Vi hade med en engångsgrill och grillade både korv och grillspett. Solen strålade och jaa det var verkligen helt sagolikt.











Tack våra hääärliga vänner för en toppen kväll, det gör vi mer än gärna om!

Vad har mer hänt då....

Jag följde med Susanna och Corren på deras första terrängträning ihop, det var otroligt spännande och lärorikt. De var såå duktiga..Se bara här vilka stjärnor! =)

 
  

I lördags hämtade jag Ääääntligen hem min lilla pärla, som jag saknat både henne och att rida..Ååå jag var så glad!





Strax efter klockan åtta på morgonen befann vi oss i Örebro.
Hör och häpna Haminja var något slimmare än sist ;) och otroligt fin. Lina hade fixat manen och gjort henne så vacker.
Lina red lite först och sen var det min tur. Jag vart till om med lite nervös..rädd att skada min lilla glashäst ^^
Men det gick riktigt bra och det var såå otroligt roligt att känna sååå stor skilland på bara dessa tre veckor.
Jag är så glad för det här, en riktigt nystart för oss båda. Nu längtar vi som attan efter nästa måndag när Lina kommer och ska träna oss. Den här veckan får vi klara på egen hand ^^

Och jag kan ju säga att det var två riktigt glada herrar som mötte henne i hagen, dom hade saknat henne. Nu är som som en lite familj igen. Hihi!
 Och eftersom jag längtat så mkt efter mitt hjärta kunde jag inte låta bli att åka ut till stallet yttligare en gång på kvällen. Och som ett under gick det att gå fram till Haminja ihagen utan att hon försökte dra iväg...Jag stod och gosade med henne en bra stund...vilken känsla.. LYCKA!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon fortsätter att vara lättfångad.


Sen har vi ju fått en liten fisk i familjen, nästan iallafall. Skulle tro att det inte är långt kvar till det blir fjäll på våran lilla voffsing. Han har badad nästan varje dag nu när det varit så varmt. Han han börjar minsann få riktig snits på simmningen också *stolt*






Här ber Ticko sin husse att han ska bada med honom....

och han lyckades....







Dixie fick sig ett litet påtvingat dopp. Hon gillar det inte alls trots att hon är en mycket god simmare




Dixie trivs bäst på land ^^

Och med att vakta husses handduk


Nej nu ni har jag inte tid med detta..
Ikväll blir det träning på Vårnäs för första gången för min och Haminja..eller ja..Jag och Susanna tar hästarna och åker dit och tränar för oss själva en stund. Hur kul som helst!

Puss på er!

1 kommentar
Frida

Åh jag saknar min pålle när jag såg dessa härliga terräng bilder :D hihi

Var bara tvungen att säga det :D fina bilderna var iaf!



Natti natti