Trädfällning,Grillning och födelsedagar!




Onsdag var det alltså senast jag uppdaterade er i mitt händelserika liv.
Jag har ingen som helst lust att förklara tidigare inlägg som innefattar en hel del ilska och det helt enkelt för att personen/personerna det hadlar om inte förtjänar min tid, inte en sekund. Dom finns inte längre för mig.. dead and gone!

Fredag min älskade brors födelsedag..Åå fan vad jag saknar honom!!

Kom hem nuuuu dååååå!!

Nåväl denna dag var det dags för nått ut över det vanliga. Olle och hans pappa skulle hugga ner en stor björk som under hela min uppväxt pryt mina föräldrars tomt... Nu skulle den bort!
Vid tio-tiden dök de upp med full utrustning. Och två timmar senare låg den på backen. Måste erkänna att det var mycket fascinerande.. De var riktigt duktiga.. Snyggt jobbar Olle! =)

 Efter det tog jag och mamma tag i röjningen på tomten.. Vi la alla stubbar i en hög, samlade ihop riset och krattade och gjorde fint. Hundarna var med hela tiden..Framför allt lille Miilo-vilden. Han drog allt åt motsatt håll och tyckte det var riktigt skoj med dragkamp och pinnkastning. Dixie knallade mest runt och Ticko låg i skuggan. Det var mycket varmt!


Dixie somnade sött mitt i rishögen!!

Vid fyra tiden slutade Lillis och då åkte vi och köpte en ny grill och annat tillbehör för på kvällen vart det årets första GRILLKVÄLL här hos oss! =) Simon, Dessan, Nisse och Alexandra förgyllde kvällen med sitt sällskap, det vart verkligen supertrevligt!

Lördag åkte Andy iväg på rally redan vid fyra tiden, Lillis åkte och jobbade vid halv åtta och jag tog hundarna och åkte till stallet. Usch denna morgon var inte alls rolig. Kände mig jättenere. Skulle ta en promme med hundarna, när vi mötte en annan hund slet sig både Dixie och Miilo.. Det var verkligen ingen fara men det kändes så himla genant.. Grinandes gick jag upp till sommarhagen och satte mig en stund och bara tyckte synd om mig själv.. Söta hundar satt hos mig hela tiden..Bästa trösten.
 Jag tog en sväng med Minja också. Klättrade lite i några backar, det gick riktigt bra.
Sen kom älskade lilla mammsen ut till stallet som lite sällskap. Mamma min mamma hon kan alltid göra så allt känns bra igen ♥

Följde med mammsen hem och åt en macka sen åkte vi till Granngården och köpte kompostgaller för att kunna bura in allätaren Miilo =)

Fixade med lite annat under eftermiddagen, hjälpte pappa lite med björkriset och så.
   Vid sju-tiden vart det duschen och göra sig iordning för att ta cykeln och trampa bort till min käre vän Olle som bjudit över mig på grillkväll. Grymt trevligt, det var Hampe, Moqvist, Mogge, Niklas och några brudar från stan!! Hade inte vart och hälsat på i nya huset heller förrän nu..mycket mysigt!! Superhärligt med veranda ju..vi satte i gång infravärmarna så vi kunde sitta ute hela kvällen...underbart!!!

Kvällen innehöll bland annat en kubbmatch mellan Byggarna - Moqvistarna och jag kan ju säga att med några enkla drag spöade vi skiten ur moqvistarna..HAHA!!
Framåt kvällen vart det fullt ös med hög musik och vrålande sång.. och mot slutet vart det självklart lite gitarrlir och allsång. Kvällens höjdpunkt måste väl ändå varit hemfärden.. det var länge sedan jag skrattade så mycket. Hampus fick för sig att det var cykel-datten som gällde. Efter ett par minuter var det väl inte en jäkel av oss som hade ett runt bakdäck och styrena stod åt alla håll... Hahaha!  Härliga grabbar..fan va jag tycker om er!!

Söndag var det upp med tuppen trots lite självförvållad huvudvärk. Bakade en kladdkaka och vid halv elva tiden var det hög tid att bege sig ner till klubben. Elva var det dags för mig och Linda att hålla kurs. Som alltid gick det oootroligt bra... vilka hundar vi har o göra med...och förare också för den delen!!

Sen gick det i ett. Vid klockan ett vart det dags för agility för mig och Andy. Det gick strålande. Vi började träna kontaktfältshinder. Dixie har jag kört det med en hel del, hon tycket det var superläskigt till en början men nu kutade hon över utan problem. Sen fortsatte vi träna slalom och däcket. Slalomen börjar sitta mer och mer. Tyvärr går det fortfarande segt med däcket där hon gärns smiter emellan. För Ticko och husse gick det kanon som alltid. Ticko tyckte balansebn var otäck med gick över den utan problem.

Vid två hade sis och Miilo avslutning på sin valpkurs. Så vi väntade kvar och tittade på dem.

Sen var det hem och kasta sig in i duschen för att sedan åka och fira älskade pappsen. Hela släkten var där och vi fikade en stund på alltanen.

Kvällen vart det film här. Maddes kompis Andreas kom över och gjorde oss sällskap och senare fick vi även sällskap av Olle och Moqvist. Vi såg en skräckis som hettte "Mirrors", den var helt okej, lite seg i början med det berode nog mest på att vi inte riktigt var i stämmning. Men trevligt hade vi iallafall. Andreas åkte inte hem förrän efter tolv, stackar som behövde åka så långt mitt i natten... Lillis och jag gick en sväng med hundarna och efter det somnade jag på tre röda.

Måndag - Min älskade Pappas födelsedag!

På morgonen vart det en långis med hundarna. Sen drog vi in till stan och köpte pressent till pappsen.
Vid elva hade Lillis en avtalad tid med ett hyresbolag för att få titta på en lägenhet på söder...som tyvärr inte alls va nått att ha.
När vi kikat på den åkte vi en sväng till mammsens jobb. Efter det åkte farfar, lillis och jag med två stora lass ris till tippen och jag vill lova att det var lättare sagt än gjort!! Nu är det bara hälften kvar...Phu! Hundarna fick vara hos mormor under tiden och när vi kom tillbaka fick vi gooood mat...muuuumma! Hundarna fick busa lite på tomten också. Ticko var såååå söööt. Han gick raka vägen in i garaget där han hittade sin punkterade boll som han stolt bar med sig ut på gräsmattan och visade Miilo..sen vart det busa av. ^^

Efter det var det en snabbis i stallet, mocka och fixa lite..

Vid sex-tiden åkte jag ut till min kära vän Susanna. Dixie hade äran att få följa med. Hon vart superglad när hon fick busa lite med Major... haha såå söta. Sen var det dags, upp till stallet, fixa och lasta. Allt gick som en dans, såå härligt! Eftersom vi vart tidiga till träningen kunde vi i lugn och ro sitta och titta på gruppen som red innan. Supertrevligt ju!! Vid åtta var det Susanna och Correns tur. Alltså det gick så otroligt bra för dem idag, så glad över dem. Skönt också eftersom detta var som ett genrep inför deras första tävling ihop på lördag. Det gör verkligen ont i hjärtat att jag inte ska få se dem då eftersom vi är på bröllop. Åååå jag vill juuuu!
Var inte hemma förrän strax inna elva. Vilka härliga kvällar vi får!!

Hemma satt min älskade plutt och halvsov framför datorn och lillis snarkade som en gris!!

Over and out

 
0 kommentarer