Snön har fallit och håret växt

Usch jag skulle vilja hinna skriva så mycket mer än ja gör..
Nu var det ju ett par dagar sen..

Snön har äntligen fallit här..äntligen. Lite otäckt halt på vägarna bara. Men julstämmningen kryper sig på. Oh va jag längtar efter att få börja pynta iordning här hemma!

I onsdagskväll åkte jag hem till min älskade Sara och hon fixade mitt hår som nu helt plötsligt är 15-20cm längre än innan. ^^  Efter jobbet i tordags åkte jag till henne igen och klippte lite och fixa. Blev toknöjd!!

Har väl inte vart så många mer höjdpunkter i veckan direkt.

Till helgen då. Fredagkväll hade vi tänkt ta det lungt men planerna blev ändrade..Då vår käre vän Simon var sällskapssjuk och ville hålla sig i från sin andra hälft efter att ha vart lite dum ^^
Och det blev långt ifrån lugnt kan jag tala om.
Efter en flaska vin, en flaska bailyes, ett par groggar o några öl pratade vi om allt mellan himmel och jord..hehe! Inte förrän klockan tre kom vi i säng.


Vaknade tidigt lördag morgon ändå..gick upp och duschade, hängde lite tvätt och så.. Efter många om och men fick jag upp min zombi till sambo och sparkade upp en dräglande Simon från soffan.
Vi masade oss till fiket och käkade frukost och sen skjutsade vi Simon till stan.
Sov i soffan ett par timmar mitt på dan. På eftermiddagen åkte Andreas och hjälpte Simon med bilen. Sen åkte vi och käkade på Viking.
Kvällen vart lugn och skön..Somna i soffa efter att ha tittat på Evan den allsmäktige.

Lillasyster och Johan tog en tripp ner till gbg under lördagen också, för att åka hem som blivande hundägare ^^
Ticko och Dixie ska alltså få yttligare en kusin =)

Det lilla underverket kommer hem i början på det nya året. De ska bli riktigt spännande faktiskt.
Grattis älskade lillasyster..a dream come true <3

Imorse gick jag upp strax efter kl.7, tog Ticko med mig och åkte ut till stallet och släppte ut hästarna. Mysigt!
Skyndade mig hem och packade iordning fika.
Vid halv tio åkte jag bort och mötte upp Linda så åkte vi ut till Lyttersta.
Vi rastade hundarna en sväng sen lärde Linda mig sök. Tog en stund innan Ticko hajjade, men han tyckte det var superkul. Sen körde vi lite apportering också, märks på Ticko att han tycker det är roligt! Åh jag blir så glad att ha nån att träna med.

Vid elva höll vi kurs ute i skogen. Vi gjorde lite sökruta och godisspår. Kändes lite segt först med sen flöt det på. Vi var bara fem hundar. Det va riktigt kallt i skogen..hurrhurr..efter ett tag frös jag så mkt om kinderna att jag knappt kunde prata..bara sluddrade...
På onsdag har vi avslutning. Känns skönt faktiskt. Är riktigt nöjd med den här kursen. Jag är så glad att jag och Linda håller kurs ihop..Vilket team vi är!! =)

Hann knapp hem förrän Sara messade och undrade om vi ville ut på en långtur med dom. Vi åkte till fiket och köpte lite mackor och chokladbollar. Packa ner lite varmt att dricka och åkte till Sara och Johan.
Vi var ute i två och en halv timme. Barnen fick åka lite kärra så de slapp gå hela vägen. Dom är för söta, Viggo satt och sjöng som vanligt. Världens goase ungar ^^ 
Vi stannade och fikade vid en stenmur där solen låg på..tyvärr tog bateriet i kameran slut så det blev bara ett kort..typiskt! Men vi hade riktigt mysigt!

Lilla Fille var lite hängig på vägen hem..lilla vännen..inte lätt när man är liten och inte mår riktigt bra.
Men som sagt det var riktigt mysigt...hoppas det snart blir igen..

Väl hemma igen var det dags för den tråkiga biten..städning =/
Tvättade rent lite på toan och dammsög överallt..Gaah! Det är sjukt jobbigt med en hund som fäller...
Skönt att Andy tog disken och de medan jag höll kurs.

Andy åkte ner och tvättade bilen..han handlade på hem vägen..Min lilla mysis hade köpt hem så vi kunde göra hemmagjord pizza..*suck* Han får då aldrig nog av denna maträtt.^^
Vi gjorde pizzan ihop det vart såå mysigt..
Jag älskar dig min prins <3

Efter vi käkat kom Nisse och Alexandra hit för att titta på "Ensam mamma söker" med oss.
Yeeeah! Jag hade alla rätt..visste precis vilka de skulle välja
Nina-Micke
Johanna-Alex
Anette-Richard
Såå jäkla bra jag är. Men hallå..va inte Alex och Johanna ihop i dagsläget?? Måste gå ut och kolla upp det där på hemsidan.

Nu ska jag snart gå en sväng med hundarna och sen måste jag ta och sova faktiskt.
Jobb i morgon igen ju...Flen som står på schemat anntar jag..

Pusshej!!

0 kommentarer