Akut-tjut!

Tisdagkväll  Jag hade  bestämt mig för en mys kväll hemma fixa och pyssla lite.. Andreas skulle ge sig ut och cykla med Olle och Nisse.
Efter de hade vart ute ca 45minuter ringde telefonen..
-Kan du komma och hämta oss vid crossbanan.
*suck* orka dom inte längre!?
-Nisse har ramlat.

Jaha! säger jag..ska jag ta med plåster...dum!

-Nej vi måste åkta till akuten.

Bara att kasta sig i bilen. Där satt Nisse på en stubbe och svor med axeln hängande vid knäna
Han hade gaaanska så ont.

På akuten fick Nisse gå före allt från snoriga tanter och skrikande ungar. Vi andra fick snällt sätta oss och ta upp halva väntrummet. Det var visst en klurig axel att knäppa tillbaka, det tog en bra stund. Vi hann sappa på tv:n, läsa bildeböcker och dricka choklad.. Till sist lyckades världens flumigatse läkare droga ner Nisse så mycket att han med benkraft lyckades få tillbaka den..Huuuu...stackare!

En mycket händelserik kväll...

Igår vart den agility..Jag och Dixie började träna "balansen" och vi klarade "däcket" ett par gånger. Ååå skönt med framsteg. Hon är såå duktig min lilla skrutta..Lär sig fort!!

Idag är jag helt slut..vart i Nyköping och jobbat. Träffade Matte.A. Kul!

Hunnit pyssla lite i badrummet..det blir riktigt fint. Fick mina grejer från Fridas gård  igår såå nöjd. Fort gick det också..

 

Fiint va!? Men mer pyssel ska det bli i helgen.
Nu ska vi käka..sent som alltid!

Pusshej!

0 kommentarer